Харківські конструктори вирішили підсобити українським розвідникам, зібравши "баггі" для військових цілей.
На відміну від звичайних позашляховиків, які знаходяться в розпорядженні наших бійців, винахід харків'ян має низку переваг. Як запевнили "Сегодня" розробники, мотовсюдихід набагато менше і нижче за розміром, тому противнику складніше його помітити. Крім того, така машина більш швидка, на відміну від великогабаритних авто: на грунті її можна розігнати до 140 кілометрів на годину.
"Швидкість і мобільність в роботі розвідників є дуже важливими факторами, – упевнений конструктор баггі Юрій Дмитренко. – Баггі може однаково успішно і швидко долати хоч рівну, хоч пересічену місцевість. Приміром, на великій швидкості він просто перелітає ями і навіть окопи".
Над складанням такого дива техніки, працюють лише двоє людей. За словами одного з них, Юрія Дмитренка, весь процес складання налагодили у звичайній майстерні – тут виготовляють раму та інші елементи каркаса, а двигуни та комплектуючі купують. До слова, машинами баггі конструктори зайнялися ще в мирний час. На сьогоднішній день вони винайшли шість машин, і для військових цілей призначені дві останні. Від "мирних" баггі вони відрізняються поліпшеною надійність, зокрема – посиленою підвіскою. Правда, у випадку обстрілу або наїзду на міну, конструкція машини водія і пасажирів не врятує.
"Коли ми робили її, ми консультувалися з людьми, які будуть її експлуатувати. Питання стояло таким чином: або ми підсилюємо броню, і машина стає важчою і повільнішою, але надійнішою, або ми не робимо нічого, і транспорт зберігає свою високу швидкість. Військові вибрали другий варіант", – розповідає Юрій.
За його словами, українським бійцям вже передали два баггі, які здатні перевозити водія і одного пасажира. Відгуки від розвідників, запевняє конструктор, позитивні, тому харків'яни вже працюють над новою, більш цікавою версією машини, яка буде повнопривідною і здатною перевозити до п'яти осіб.
До речі, кожен з вже готових військових мотовсюдиходів обійшовся розробникам в 160 тисяч гривень. Поки що транспорт роблять за рахунок волонтерів, на замовлення від держави конструктори поки не розраховують – для цього, як мінімум, потрібно пройти сертифікування. Але, якщо кількість замовлень збільшити, одну баггі можна буде збирати з нуля не за чотири місяці, як зараз, а набагато швидше.