Харківська промисловість переживає підйом. За підрахунками чиновників, в році, що минає, підприємства реалізували на 40% більше продукції, ніж торік. Більше за інших на зростання індексу виробництва попрацювали не тільки оборонні "кити" на кшталт заводу ім. Малишева, КБ ім. Морозова і бронетанкового заводу, але і більш "мирні" підприємства: "Турбоатом", Ізюмський приладобудівний завод і "Південкабель".
Виконавши замовлення, наші заводи отримали близько 60 млрд грн. І хоча цей показник в ХОДА називають досить високим, чекають подальшого зростання і хочуть закріпити успіх за рахунок збільшення замовлень, модернізації підприємств та спільної роботи заводів, що входять в концерн "Укроборонпрому" з усіма іншими.
"На початку наступного року ми підпишемо меморандум з "Укроборонпромом" і виробимо взаємодію всіх харківських промислових підприємств. Ми підключимо до співпраці з оборонними заводами не тільки держпідприємства, а й всі акціонерні та приватні підприємства, які зможуть забезпечити продукцією військову галузь", – розповів "Сегодня" замгубернатора Марк Беккер.
Незважаючи на високі індекси продуктивності, за визнанням самих чиновників, співробітники наших провідних заводів працюють в умовах, які не витримують жодної критики. У найближчих планах оборонного концерну – модернізувати робочі майданчики КБ ім. Морозова, створивши для конструкторів так званий оупен-спейс відповідно до кращих світових стандартів. До речі, днями на заводі ім. Малишева, який за останні 9 місяців збільшив випуск продукції на 300%, запустили новий американський верстат плазмового різання. Устаткування дозволить різати метал товщиною до 80 мм в 12 разів швидше старого верстата, що збільшило продуктивність в 10 разів.
Оптимістично в ХОДА дивляться і на майбутнє багатостраждального авіазаводу, на якому ще навесні робочі влаштовували пікети через заборгованості і відсутність роботи. Нещодавно ХАЗ перейшов під крило "Укроборонпрому", і щоб врятувати підприємство від простою, концерн включив його в цикл київського серійного заводу "Антонов". Тепер харківський авіазавод буде виробляти хвостові деталі, фюзеляжі та інші деталі для київських літаків.
"Це робиться для того, щоб завод не втратив робітників, їм почали нормально платити і саме підприємство розвивалося. Це краще, ніж простоювати взагалі без замовлень", – пояснив Беккер.
На думку експертів, така доля не допоможе нашому авіазаводу вирішити проблеми, адже між виконанням замовлення по цілому літаку і по окремих його деталях є велика різниця.
"Це інші обсяги, інші гроші, задіяно менше робочих. Харків повинен випускати свої літаки, і потрібно робити все, щоб ці замовлення були", – вважає заслужений економіст України Леонід Рубаненко.
Читайте також:
- У Харківській області досі без світла залишаються 29 населених пунктів
- У Харкові нетверезий поліцейський влаштував міні-ДТП
- У Харківській області чупакабра тероризує людей
- Іноземець став жертвою харків'янок, з якими познайомився в соцмережі
- Харків після стихії: у місті повалено десятки дерев і розбиті авто
- Випробування снігом: у Харкові негода валила стовпи і зносила дахи