Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Заводи-гіганти Харкова замість Росії приймають замовлення від військових і країн Сходу

7 травня 2015, 08:29

Максим Іванов

Щоб уникнути простою, на підприємствах шукають нові об'єкти збуту продукції

Автозавод отримав більше 9 млн грн на капремонт техніки. Фото: harz110.com

Автозавод отримав більше 9 млн грн на капремонт техніки. Фото: harz110.com

У керівництві ХОДА повідомляють, що зовнішній товарообіг Харківської області знизився, а обсяги торгівлі з основним партнером – Росією – останнім часом впали на 40%. Щоб уникнути простою, на підприємствах шукають нові об'єкти збуту продукції, які все частіше знаходять в Україні.

Так, днями ДП "Харківський автомобільний завод" виграв два тендери на ремонт техніки для Міноборони. За даними "Вісника державних закупівель", автозавод отримав більше 9 млн грн на капітальний ремонт 19 екскаваторів і 16 землерийних машин для військових потреб. У той же час обласні чиновники визнають, що без іноземних інвесторів і партнерів харківським заводам-гігантам доведеться непросто, тому й допомагають підприємствам у пошуках нових ринків. У ХОДА кажуть: напрацювання вже є і, можливо, незабаром харківська промисловість отримає великого партнера на Близькому Сході.

"Ми ведемо активні переговори з Азербайджаном, і на даний момент кілька харківських підприємств, зокрема – "Електроважмаш", "Турбоатом" і ХТЗ, вже попередньо домовилися про подальшу співпрацю", – запевняє заступник губернатора Юлія Світлична. За її словами, свої електродвигуни, тягові генератори і комплекти електрообладнання готовий поставляти "Електроважмаш".

Крім того, підприємство допоможе модернізувати азербайджанські ТЕС і ГЕС. У свою чергу, машинобудівний завод ФЕД готовий співпрацювати з військово-повітряними силами і авіакомпаніями східної країни. А харківський авіазавод, який як і раніше знаходиться в мільйонних боргах і чекає великих замовлень, може постачати в країну Близького Сходу літаки Ан-74.

Реклама

Виробництвом та обслуговуванням устаткування для азербайджанських ГЕС може займатися і "Турбоатом", який, до слова, досі пов'язаний з Росією завдяки діючими контрактами. "Ті замовлення, договори на виконання яких ми укладали з російською стороною раніше, залишаються в силі, і ми їх продовжуємо виконувати", – розповіла нам начальник прес-служби "Турбоатома" Оксана Щукіна.

Насправді, як пояснив нам заслужений економіст України і нардеп Олександр Кірш, в умовах такої специфічної війни з Росією повної заборони на торгівлю з країною-агресором немає. Але ті підприємства, які продовжують торгувати з РФ, не отримують урядової підтримки під час переговорів з російською стороною. "Безумовно, стратегічно нам доведеться перейти на інші джерела сировини, інші об'єкти збуту, але це питання не вирішується миттєво, – говорить Кірш. – Необхідно проводити переструктуризацію виробництва, оскільки з нашою зіпсованою структурою ми не можемо бути конкурентноспроможними на європейському ринку. Це колосальні завдання, які потрібно вирішувати в стислі терміни".

В тренді
Втрати з обох сторін: що відомо про наступ бойовиків на Донбасі

На думку іншого заслуженого економіста, Леоніда Рубаненко, оцінити ступінь співробітництва харківських підприємств з Росією взагалі неможливо. "Експорт товарів до сусідньої країни, звичайно, знизився. Але не можна сказати, що він зовсім впав, оскільки частина товарів тепер йде до Росії транзитом через країни колишнього СНД, наприклад, Вірменію та Казахстан", – говорить Рубаненко.

"ВІЙНА ПІДСОБИЛА ПРОМИСЛОВОСТІ"

Експерт Леонід Рубаненко вважає, що харківській промисловості можуть бути навіть на руку бойові дії в країні. За його словами, будь-яка війна – можливість для промисловості зробити ривок, адже в таких умовах впроваджують нові технології. "Той же ФЕД почав працювати не на гідравліку для російських літаків, а на танки заводу імені Малишева. І зараз у Харкові рахунок підприємствам, що стали на "військові рейки", іде вже на десятки", – говорить Рубаненко.

В цілому ж, на його думку, після закінчення війни перспектива у харківських підприємств є. "Наприклад, арабські країни готові купувати техніку, яку в змозі виробляти ФЕД і "Світло Шахтаря". Фіни, які давно шукають в Україні землю для вирощування зернових, зацікавлені в покупці тракторів та іншої аграрної техніки. Нарешті, в Харкові повним циклом можна будувати літаки – це величезна перспектива, яку просто потрібно реалізувати", – переконаний експерт.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...