ВжебільшетрьохмісяціввОдесіпрацюєтаксідлялюдейзособливимипотребами .Реалізаціяпроектузайнялаблизькороку ,авідкрилосятаксівДеньінвалідів ,3 грудня.Авторомідеїєпереселенецьзособливимипотребамиз ДонецькаВіталійКравченко ,якийперебравсядо Одесивлітку2014року черезбойовідіїнасходіУкраїни .Вдома у чоловікабувсвійінтернет- магазин ,алебізнесдовелосязалишити ,колипочалисяобстрілиаеропорту .
"Свого часу в Донецьку існувало таксі для інвалідів, яке перевозило одну людину або групу колясочників. Зараз я проживаю в санаторії Пирогова, у Куяльнику, під Одесою, разом з моїми співвітчизниками з особливими потребами. Одеса – туристичне місто, тут є на що подивитися. Але і море, і театри, і інші пам'ятки були недоступними для людей з обмеженими можливостями – жодне таксі не змогло нам надати машину, яка б відвезла кілька колясочників в центр міста", – розповідає автор ідеї таксі "Турбота" Віталій Кравченко.
АвторідеїВіталійКравченко .Переселенецьрозробивпроектівипробувавйогозручностінасобі. Фото: Impact Hub Odessa
Ідеяпроектууньогоз'явиласяпід часнавчаннявбізнес- інкубаторідлявимушенихпереселенців" Новийвідлік " ,якийорганізувалиукраїнськітазарубіжніблагодійники .Післячотирьохмісяцівнавчанняекономічноїграмотностітапізнаннямаркетинговихсекретів ,Віталійпредставивсвійсоціальнийпроектнасудодеськоїгромадськості ,представниківбізнесуівлади .Ідеязнайшлачималуорганізаційнутафінансовупідтримкуз бокупартнерівінкубатора .
" Найскладнішебулознайтимецената ,аджемалохтовмістірозумієпотребиінвалідів .Амаршрутникиітаксистинерідковідмовляютьтакимпасажирамтількитому ,щоне знають ,якскластиколяску ,кудиїїподіти ,якпересадитилюдину .Томуявирішивреалізуватипроекттаксі ,деводійне тількибдовозивпасажира ,алеразомзволонтеромсупроводжувавбийогодобудинку ,поліклініки ,допомагавпіднятисяпосходах ,притримавдвері" ,-пояснює "Сегодня" ВіталійКравченко .
Пандус .МікроавтобусVolkswagenобладнанийкріпленнямиіпід'їздом. Фото: Impact Hub Odessa
Зараз в одній машині може перебувати до семи колясок. У мікроавтобусі Volkswagen обладнані чотири місця для інвалідів у візках і дев'ять пасажирських місць для супроводжуючих. Залежно від кількості колясок можна прибирати звичайні сидіння. Крім того, тут є пандус для зручного заїзду та кріплення, щоб коляска перебувала на одному місці під час поїздки. Коштує поїздка в обладнаному мікроавтубусе 150 грн за годину (спочатку ціна була 5 грн/км). При цьому звичайне легкове таксі обходиться одеситам в 7 грн за км, а час поїздки, при дотриманні міського швидкісного режиму, обійдеться в 420 грн.
Вартістьгодинивінва- таксі-150грн ,авзвичайномулегковому-420
" Унаспокитількиоднамашина ,іїївистачає ,алезприходомлітапопитпідвищиться-приїдутьвідпочиваючі .Длягрупмиробимознижки ,крімтого ,безкоштовноперевозимоназимовіталітнісвятавОдесудітейінвалідів- переселенцівзобласті" ,-розповідаютьучасникипроектуідодають ,щовпланахпроекту-розширитиавтопарк .Теперзавдякипроектувсі ,хторанішестикавсязтруднощамипереміщенняпомісту ,можутьзкомфортомвідправитисявбудь-якуточкуОдесиіобласті .
ПЕРЕВІЗНИКИ ПРИЄДНАЮТЬСЯ
" МадамОдеса2016 " .НаталяЧехонацкаянатаксіпісляконкурсу . Фото: facebook.com
Послугамитаксідляінвалідівкористуютьсящодня ,тількипід чассічневогоснігопадузамовленьбуломенше .Крімвимушенихпереселенцівзобмеженимиможливостями ,вОдесісьогодніпроживаєблизько 5000такихгородян-всі вонипотребуютьбезпечногоікомфортноготранспорту .Відповідаючиназапитинаселення ,влада вже оголосилаконкурссередперевізниківнаміськихмаршрутах .Тепермістобудевіддаватипріоритеттранспортникамзмашинами ,обладнанимидлялюдейзособливимипотребами .