Одеса в полоні у реклами: відсутність правил і забруднення візуального середовища

5 вересня 2014, 04:29

Артем Губарьков

Вулички в центрі стали схожі на базар

Одеська вулиця. Фото: А. Губ

Одеська вулиця. Фото: А. Губ

З кожнимрокомвОдесі всегострішепостає питаннякомфортувізуального середовища.Центрміста, захаращенийрекламою,втратив колишнійархітектурний вигляд- цеДерибасівська,Канатна,Пушкінська.Концентраціявивісок,табличок,плакатівнафасадахісторичноїзабудовинацентральнихвулицяхнагадуєсхіднийбазар.

"Те,що оформленнярекламине відповідаєархітектурі,-хворобавсіх містпострадянськогопростору",-розповів"Сегодня"президентасоціації "ТуризмОдеси",ідеологбрендингуміста ІванЛіпутга.Іншим важливим чинникомзабрудненнявізуальноїсередовища ємалограмотністьдизайнеріві некомпетентністьзамовників,яківтручаютьсявроботудизайнераі даютьйому вказівки.За словамиЛіптуги,саме томувивіскивмістіжахливізестетичноїта практичноїточкизору.Врезультаті цейінформаційнийі візуальнийшумніхтоне може прочитати,бо кожензмагаєтьсясвоєю вивіскоювяскравостіі "красивості"."В історичнійчастині Одесивоформленнівивісокповиннівикористовуватисянатуральніматеріали:скло,камінь,дерево,метал.Літери повиннібутиоб'ємнимиіпоміщенінавідреставрованийфасад.Аленапрактицівоформленнівивісокпродовжуютьвикористовуватипластик,лайтбокси,коробиз підсвічуванням інедоречнідекоративніпанелі",-каженашспіврозмовник.

БЕЗПРАВИЛ.Щостосується самихрекламників,туткожен "ліпить" те,що йомухочеться.Якпояснивнашспіврозмовник-бізнесмен,вОдесічіткихправилоформленнявивісокнемає,а,значить,у підприємцяменше обмеженьвцьомупитанні.Більштого,відсутністьправил -інструменткорупції."Якщопідприємцявикривають утому, що вінпорушивархітектурнийансамбль,тойомупростопропонуєтьсязаплатитиштраф.Після цьогонасаме порушеннядивляться крізьпальці",-пояснюєбізнесмен.

Експертисходятьсяв тому,щомістунеобхідна єдинаконцепція розвиткувізуального середовища.ДлянедавновідродженогоРадиз питань міськогодизайнуОдеської міськрадипріоритетнимпроектомзаразє створеннявласного"дизайн-коду" міста.Цепростийзвідправил,який повинендохідливопояснити навіть"чайнику",щонабудинках,якіпредставляютьсобоюісторичнуцінність,вінможезробитививіскуне більше запевні розміри,певного типуівідповідного матеріалу.

Завантаженістьмістарекламоюівивіскамизкричущояскравимиквітами,що не сполучаютьсяз міськоюархітектурою,не можуть невпливати інапсихоемоційнийстан людини.Про ценамрозповівзаслуженийархітекторУкраїниВалерійУреньов.Аджевивіски- цеодинз факторівстворенняагресивної візуальноїсередовища.Якщолюдина і непрочиталаінформаціюврекламі,напідсвідомомурівнінанеїпродовжуєдіятиколір,адже щоббути ефективною,рекламаповиннавриватисявсвідомість споживача.Людинідо того ждоводитьсяперероблятимасунепотрібноїрекламноїінформації,щозбільшує навантаженнянайогопсихіку.За словамиУреньова, забрудненавізуальнасередавпливає іназір,нанастрійлюдини, їїпрацездатність,виховнийіосвітнійпроцес,культуру."Елементиреклами повинніне порушувати,адоповнюватиміське середовище.Длятого,щоб у містібуласприятливавізуальнасереда,потрібно прислухатисядо професіоналів.Повиннабутитакатріада:архітектор,будівельникі влада.Вониразом повинніслужитиодній меті:гідностворювати ірозвиватимісто,забудовуміста,існуючусистемузабудови,збереженнякультурної спадщининашого міста.Ось чомуіталійціталановитанація?Тому що їхоточуєпрекраснаархітектура,прекраснавізуальнасереда,живопис,-зазначивУреньов.

В тренді
Пункт пропуску на кордоні з Угорщиною відновив роботу: що відбувається на КПП

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти