В Одесі пройшли другі громадські слухання, на цей раз – з благоустрою Ланжерона. Вчора ми повідомляли, що учасників відбирали за лототроном (в зал потрапило 400 щасливчиків), а почати обговорення вдалося близько п'ятої години вечора.
Інформація про фальсифікацію цивільних обговорень з'явилася серед громадських діячів за кілька днів до їх проведення. Тому з самого ранку "скляшку" обласної ради на Канатній, 83, окупували як прихильники забудови пляжу, так і її противники.
За словами організаторів, складна процедура відбору була необхідна і дозволила зменшити число порушень. "Завдяки лототрону ми виключили можливість присутності великої кількості "проплачених" людей. Але такий відбір також забезпечив різні думки", – зізнався громадський Сергій Сарафанюк.
А одесити виявилися навіть більш наполегливі, ніж автори проекту реконструкції Ланжерона, так як дочекалися початку слухань. Втім, незважаючи на відсутність у залі розробників, активісти відзначили, що в запропонованому забудовниками проекті немає велодоріжок, велопарковок, інфраструктури для інвалідів та дітей.
ВІДМОВЛЯЛИСЯ ГОЛОСУВАТИ. Замість "демальянсівця" Олексія Чорного головою слухань обрали громадського працівника і журналіста Сергія Діброва, після чого ухвалили низку рішень: зберегти зелену зону, доступ до пляжу для інвалідів, провести експертизи схилів, а також обмежити рух по Ланжерону – його громадські рекомендують встановити зі швидкістю до 5 км/год для будь-якого виду транспорту.
Варто відзначити, що частина присутніх відмовлялися голосувати, а деякі й зовсім не досиділи до кінця слухань, тим самим забезпечуючи недобір потрібної кількості голосів і блокуючи рішення.
Активісти. Найстійкіші одесити досиділи до переможного кінця – з 11:00 і по 19:00. Фото: trassae95.com
Так, в підвішеному стані залишилася вимога проводити роботи з благоустрою Ланжерона відповідно до чинного законодавства України та містобудівною документацією.
Результати другого одеських громадських слухань частково задовольнили представників обох сторін. "Зараз є тільки попередні підсумки, але ми можемо говорити вже про позитивні тенденції. Думка одеситів було почуто, і це найголовніше", – підсумував Сарафанюк.
А от представник забудовника, депутат Андрій Кисловський, зазначив, що хоча слухання і пройшли досить сумбурно, вдалося досягти якихось цілей, розібрати проект. "Багато хто не потрапив у зал і не висловив своєї думки. Однак я впевнений, що вже до літа одеситів і гостей міста буде радувати оновлений і красивий Ланжерон", – підкреслив Кисловський.
Наприкінці слухань учасники вирішили дружно виконати Гімн України.
ПРОПОЗИЦІЇ ПО ТРАСІ ВІДДАЛИ В МЕРІЮ
За Трасу. Перші слухання обійшлися без бійок та підкупу активістів. Фото: facebook.com
Одеські активісти наголошують, що незважаючи на ряд труднощів, громадські слухання вже дають позитивні результати. Так, вчора вранці активісти передали до міськради рекомендації за результатами перших обговорень з благоустрою Траси здоров'я.
"У рекомендації по Трасі здоров'я немає значних зауважень. Зараз їх розглядає профільна комісія", – повідомила "Сегодня" голова служби інформації міськради Наталія Мальцева. Тривати розгляд (у присутності громадських діячів) буде протягом десяти днів, після чого рекомендації представлять депутатам на сесії міськради. Така доля чекає і наступні слухання.
При цьому зупинятися одесити не мають наміру. Зараз збираються підписи для проведення громадських слухань з незаконній забудові центру міста. Так, активісти мають намір домогтися введення мораторію на забудову історичного центру Одеси.
НА ГОЛОСУВАННЯ – З ІНСТРУКЦІЯМИ
"За що голосувати". У деяких з собою були докладні інструкції. Фото: dumskaya.net
Тривала процедура реєстрації, напади і звинувачення у підкупі і проплачених, про які ми писали вчора, викликали припущення про фальсифікацію слухань. За словами лідера "Самооборони Одеси" Віталія Кожухаря, виплачували гроші власникам бейджиків "Я за благоустрій Ланжерона" в провулку Чайковського.
Про присутність підкуплених активістів говорив і політолог Ярослав Католик. У деяких голосуючих в залі активісти помітили спеціальні інструкції з докладною інформацією про те, як себе треба вести, і нагадуванням: "Не голосувати за заборону транспортного руху на Ланжероні".
У свою чергу представники забудовника відхрестилися від підкуплених учасників голосування, мовляв, звинувачення в підкупі – це спроби очорнення опонентами. "За підтримку благоустрою Ланжерона виступили представники різного віку і різних соціальних верств, тому не можна говорити про те, що вони були проплачені", – пояснили забудовники.