Столична підземка почала позбавлятися від жетонів і переводити пасажирів на електронну оплату проїзду. У Київраді вже обговорюють можливість підвищення вартості проїзду в метро до 3,5 гривень, але кажуть, що на такий крок підуть лише після парламентських виборів. Редакція Сегодня.ua дізналася у городян, що вони думають про майбутнє подорожчання проїзду в київській підземці.
Лаврентій Царук, юрист, громадський активіст
Фото: Facebook
"Не можна мовчки погоджуватися із запланованим київськими властями підняттям тарифу на проїзд у Київському метрополітені, обґрунтованому лише збитковістю комунального підприємства. Адже не потрібно бути великим фахівцем, щоб розуміти, що в структурі київських комунальних підприємств з багатомільйонними оборотами заховані величезні корупційні схеми і колосальні неефективні витрати.
Один КП "Київпарксервіс" здатний, за оцінками фахівців, приносити в міську казну чверть мільярда гривень доходу, на початку 2014 року на все місто "волав" до Київради про свою збитковість і просив грошей на зарплати. Упевнений, що така ж ситуація по всіх інших комунальних підприємствах міста. У Києві вже чотири місяці нова влада, але в цьому напрямку нічого не робиться.
Нам потрібен чесний аудит усіх комунальних тарифів, і не тільки метрополітену. Після отримання цих даних потрібно думати, як скорочувати злодійство і безглузде марнотратство грошей киян. Адже очевидно, що за рахунок однієї лише економії можливо досягти скорочення витрат, а значить менше підвищувати ціни.
Погано, що замість чогось нового повертаються старі схеми. Найкращий засіб проти цього – гласність і наша боротьба за те, щоб чиновники виконували свої власні закони".
Тетяна Швець, вчителька
Фото: Facebook
"Я вважаю, що це правильний крок. Тому що не може проїзд коштувати настільки дешево, як зараз. Це дуже непопулярний захід, я розумію, але абсолютно виправданий. Навіть не знаю, чому ще. Я розумію, що так правильно і все.
На жаль зарплати не зростають, тому народ і бурчить. А з іншого боку, ну доведеться економити на чомусь (як зараз кажуть, не з'їси шоколадку, не вип'єш пива, чашку кави і т.д., коли збирають на АТО). По гаманцю подорожчання вдарить рівно на ту суму, на яку підвищать. Значить доведеться заробляти більше, ніж зараз, щоб не ходити пішки".
Сніжана Скляревська, телеведуча
Фото: Facebook
"Метро – це основна артерія міста для більшості населення. Оскільки в країні криза, курс долара піднявся на 40%, а зарплат немає, це буде трагедія для населення. Віддавати чверть мінімальної зарплати за проїзд у метро – це занадто. Не для цього стояв Майдан, щоб і так бідне населення країни (яке превалює) повністю обібрати".
Владислава Осьмак, києвознавець, громадський діяч
Фото: Facebook
"Багато киян живуть від зарплати до зарплати. По собі можу сказати, що подорожчання проїзду вдарить по гаманцю. Особливо незручності ми відчуємо взимку, коли в період снігопадів (а ми вже маємо такий досвід), метро – це єдиний вид транспорту, який працює безперебійно.
Оскільки я ще займаюся екскурсіями, то можу сказати, що зараз туристичний бізнес перебуває в жалюгідному стані. Тут грошей майже неможливо заробити. Величезний пласт – близько 80% – туристів, а це переважно були туристи з Росії, перестали їздити в Україну і, зокрема, до Києва. З урахуванням цього факту особисто я на собі відчую подорожчання проїзду в метро.
З іншого боку, проїзд у метро не може коштувати настільки дешево, як він коштує зараз. Однак підвищення вартості проїзду зовсім не означає, що гроші підуть на поліпшення і модернізацію, наприклад, рухомого складу.
Водночас, якщо провести прозорий аудит і направити частину коштів, виручених від подорожчання проїзду в метро, на його модернізацію, то я не маю нічого проти підняття тарифів".
Олександр Сергієнко, директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста"
Фото: Facebook
"Підвищення вартості проїзду в метро пов'язано з тим, що державний бюджет не компенсує проїзд пільговиків. А у нас їх від 2 до 3 десятків різних видів. Кожен третій не платить за проїзд. Якби не це, питання підвищення вартості проїзду взагалі не стояло б.
Але потрібно враховувати, що метро – це високотехнологічний вид транспорту, який вимагає відповідного догляду. Якщо метро не отримує достатньо обігових коштів, воно починає економити. А це вже загрожує небезпекою для пасажирів.
Перше, що потрібно зробити – це переглянути категорії пільговиків. Наприклад, безкоштовний проїзд міліціонерів і співробітників СБУ. Чому він у нас є? По-друге, потрібно переходити до електронного обліку пільговиків, тоді для звітності буде зрозуміло, скільки їх проїжджає. Для цього і потрібні електронні квитки.
Від подорожчання проїзду постраждають, насамперед, студенти. На пенсіонерах це ніяк не відіб'ється – у них як був безкоштовний проїзд, так і залишиться. А ті, хто заробляє добре, ті або не їздять в метро, або не відчують на собі подорожчання. В разі підняття вартості проїзду можуть постраждати люди з низькими заробітними платами. Однак потрібно враховувати, що українці здатні пристосовуватися до всього, тому я не виключаю, що багато хто просто відмовиться від метро і пересяде на інший вид транспорту".
Читайте також:
- У Києві міліція спіймала 16-річного "мінера" метро
- Ціни на проїзд по Україні: найдорожче метро і трамвай у Харкові, а найдешевша маршрутка – в Бахчисараї
- У Києві в годину пік зламався поїзд метро, "зелена" гілка стояла більше 10 хвилин
- У київському метро масово ловлять "зайців"
- Студенти отримуватимуть знижку на залізничні квитки за новими правилами
- Міська електричка в Києві поміняє колір і логотип