19 червняКиївський метрополітенофіційностав п'ятоюу світіпідземкою , депроїзд можнаоплатитиза допомогою банківськоїбезконтактної карткиMasterCardз системоюPayPass .Така жсистемаоплатиє в Лондоні , Чикаго,Санкт -Петербурзіта Бухаресті.
У вестибюлістанції " Золотіворота"пройшла презентаціябезконтактних платежів .На реалізацію проектупішло три місяці .Щеза півгодини доофіційного відкриттяпасажири почалицікавитисяу консультантів , як працюєнововведення .
Щоб оплатитипроїзд,теперпотрібно піднестисвоюбезконтактнубанківську карткуMasterCardдо турнікета , і знеїавтоматичнобудезнято суму ,що дорівнює вартостіпроїзду .На 17центральних станціяхКиєвавже єпо одному такомутурнікету .Він розташованийближче доконтролера.
Відразускористатися новоюсистемоювиходило неу всіх.У поспіхулюдихотілипройти якомогашвидше, алевідповідного сигналутурнікетапотрібно було чекатине менше 4-5секунд.Виявилося, щокартунеобхіднотримати до тихпір, покиоплатане буде зроблена , іне з'явитьсяповідомлення про те , що її можназабрати .
Не з першого разувийшлопройтиіпершому заступнику голови КМДАІгорюНіконову .Прицьомувін запевнив, щобезконтактний спосібоплатиє дуже зручним , іза ниммайбутнє нетількиметрополітену,алевперспективі іінших видів транспорту.
За словами організаторів,нова система оплатизначно поліпшитьтранспортну інфраструктуру міста , адлягостей і туристівпроїзд у метрополітеністане більш комфортним .
Молодь іті,у кого єбезконтактні карткиMasterCard,високооцінили новутехнологію.
"Длятих , у коготака карткає, – цедуже зручно.Можна заощадитибагато часу.Алепоряд з цим,можутьзростикрадіжкиподібних карток .Наприклад,мої батькине частоносятьсвої карткище й тому,щоможуть їхвтратити",- ділиться враженнямистуденткаОлександраШмига .
"Длямене цебезумовнийпрогрес,такякяпостійноношукартуз собою , і тепер недоведеться стоятивчерзі зажетоном .Алесистемупотрібно поліпшити :терміналдосить довгозчитуєкарту,втому ж"Макдональдсі"оплатапоPayPassвідбувається миттєво" – розповівжительОболоніОлександрНестеров.
Ті ж, хтопроїжджаєза соціальними карткамиабопроїзними квитками ,відгукувалисябільшнейтрально.
"Яїжджупокартці киянинаі меневсевлаштовує.Аось те,що новеввели-добредляелітиабоіноземців.Нехайсобі роблять , головне, щобстаре нескасували" , – поясниланампенсіонеркаЗояКравчук.
Контролериметрополітенурозповіли, щотурнікетз новою технологієюпокипустує, оскільки щемало людейобізнаніпро нововведення .Так,настанціїметро"Лук'янівська"та "Університет "лишедванадцять осібза деньпідійшли іскористалисябезконтактноїпослугою.Прицьомуне у всіхвиходилопройтиз першого разу.
За підрахунками організаторів , відсотоктихлюдей , у кого єсистемаPayPass ,вКиєвіневеликий.Алевони впевнені, щоїхкількість зростатиме , оскількитепер єширокий майданчик , де можнавикористовуватибезконтактнийспосіб оплати.У зв'язку з цимвКиєві вжепроемітірованоблизько 1,5 млнбезконтактнихкарт.
Зараз ведуться переговориз впровадженнянової платіжноїсистемиметрополітенуі в Дніпропетровську.Спонсорисподіваються,що через деякий часзможуть встановититакі турнікетив усіх містах іпроект " SmartCity "стане візитною карткоюУкраїни .