Футбол на ТБ повинен бути платним, іншої альтернативи немає – віце-президент "Маріуполя"

23 липня 2019, 14:01

Андрій Санін вважає, що річна плата за перегляд чемпіонату України з футболу може скласти 1300 гривень

/ Фото: ФК Маріуполь

Минулого тижня засідання української Прем'єр-ліги завершилось голосуванням за ТБ-пул, в результаті якого вісім клубів підтримало пропозицію УПЛ і погодилися на створення єдиного пулу і трансляції матчів на каналах "Футбол 1" і "Футбол 2". Не погодилися на єдиний пул "Динамо", "Зоря", "Десна" і "Дніпро-1", таким чином, загального "пакета" не буде. Один з прихильників єдиного пулу, віце-президент "Маріуполя" Андрій Санін, висловив свою думку про платний показ футболу в Україні.

Знову не домовилися: клуби Прем'єр-ліги зірвали голосування за єдиний телепул

Про індивідуальні контракти з трансляторами. "Для того, щоб підписувати індивідуальний контракт, потрібно мати підставу. Протягом восьми років у клубів була така підстава, тому що у 2011 році ФФУ передала права клубам. Зараз прав у клубів немає, тому що вони повернулися в УАФ. А згідно статті 45 Закону України Про фізичну культуру і спорт, цитую "право на висвітлення фізкультурно-оздоровчих заходів шляхом трансляції зображення і звуку будь-якими засобами належить організатору фізкультурно-оздоровчих заходів". Таким організатором є на сьогоднішній день українська Прем'єр-ліга. Тому клуби не мали права укладати індивідуальні контракти. Відповідно і ТБ канал, який може бути стороною угоди, несе ризики, тому що буде порушувати ліцензійне право.

Реклама

Єдиний пул – монополія? "Монополії немає."Футболи" не єдиний ресурс на українському ринку. Є Мегого, який показує іспанську Ла Лігу, німецьку Бундеслігу і французьку Лігу1, є ОТТ Воля – який з минулого сезону ділить з футболу права на Лігу чемпіонів і Лігу Європи, наскільки відомо ось-ось з'явиться Сетанта, яка буде показувати англійську Прем'єр-лігу. Зауважте, це все платні канали, які отримали право трансляцій в результаті тендерів. Чому ні у кого немає претензій щодо того, що Мегого монополізувала іспанську Ла лігу?"

Математика платного перегляду футболу. "По-перше, футбол не піде повністю в платний сегмент, тому що матчі національної збірної транслює канал Україна. Що стосується скорочення ТБ аудиторії УПЛ – це ілюзія, що у нас мега рейтинги на безкоштовних каналах. Футбол вже давно нішевий ТБ продукт з відносно невеликими переглядами і пора на цьому заробляти гроші. Тільки так клуби можуть розраховувати на підвищення доходів і реінвестицію коштів в покупку і виховання нових гравців. Лояльний уболівальник відмовиться від чого-небудь, але купить футбольну підписку. Ми повинні спільно конкурувати за вибір чоловічої аудиторії. Станом на травень 2019 року середня зарплата в Україні – більше 10 тисяч гривень, або 400 доларів, в перерахунку на рік це складе 4800 доларів. УПЛ потрібно виграти конкуренцію за 1% витрат. У разі, якщо в країні один мільйон осіб будуть платити 48 доларів в рік за футбол – це складе 48 млн доларів на рік клубам. Цієї бізнес логіки дотримується УПЛ. Футбол на ТБ повинен бути платним, іншої альтернативи немає".

В тренді
Довгоочікуване "Класико"! Онлайн матчу "Шахтар" – "Динамо"

Чому рекламна модель не працює. "Рекламна модель працює там, де є сильний рекламний ринок і високі ТБ-рейтинги. У нас немає ні того, ні іншого. Більш того, в абсолютній більшості європейських країн працює модель платного ТБ. Також потрібно враховувати тенденції – програмне ТБ втрачає популярність, люди переходять на ОТТ-підписки і відмовляються від класичного ТБ, що фінансується рекламною моделлю".

DAZN не боротиметься за права "Маріуполя". "Якщо ми хочемо розвиватися – клуби повинні дотримуватися єдиної політики продажів. Тому альтернативи єдиному пулу немає. Канал, який в даній ситуації хоче показувати футбол – може придбати у УПЛ хайлайти і створити аналітичну програму. Таким шляхом, наскільки мені відомо, збирається піти еспресо TV. Через три роки – будь-який канал може взяти участь у новому тендері на трирічний цикл і купити право на трансляції. Але все повинно йти через лігу, а не індивідуально. Тому що умовний DAZN може прийти в Україну, щоб купити всі прави або окремий пакет, але він ніколи не прийде сюди, щоб конкурувати за права "Маріуполя" або будь-якого іншого клубу окремо".

Реклама

Дивіться відео, як "Маріуполь" обігравав "Зорю" в минулому сезоні:

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...

Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти