Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Заборона пластикових пакетів: як маркети і торгові мережі будуть виходити зі становища

15 листопада, 07:23

Анастасія Іщенко

В Україні на одну людину припадає понад 500 пакетів на рік

/ Фото: Pixabay

Реклама

Незабаром в Україні можуть заборонити продаж пластикових пакетів, які завдають величезної шкоди екології. Як відомо, час використання звичайного поліетиленового пакета, який всі ми звикли брати в маркетах, в середньому не перевищує 30 хвилин, тоді як період розпаду пакетів становить понад 100 років . Нещодавно український парламент прийняв у першому читанні законопроект, який пропонує заборонити продаж поліетиленових пакетів з 2022 року. Сайт "Сьогодні" розповідає, чим замінять пакети і що про це думають представники великих торгових мереж.

Що пропонують у законопроекті

В Україні давно говорили про те, щоб піти європейським прикладом і заборонити пластикові пакети. У Верховній Раді було зареєстровано відповідні законопроекти. І ось 12 листопада нардепи у першому читанні підтримали законопроект № 2051-1, що пропонує заборонити пластикові пакети з 2022 року.

Згідно з дослідженнями, в Україні на одну людину припадає понад 500 пакетів на рік, тоді як, наприклад, житель Німеччини використовує всього близько 40 пакетів у рік.

У законопроекті сказано, що з 1 січня 2022 року для об'єктів роздрібної торгівлі та ресторанного господарства буде заборонено розповсюдження пакетів товщиною до 50 мікрометрів і оксоразлагаемих пакетів. При цьому обмеження не поширюватимуться на біопакети, що розкладаються, надлегкі пакети шириною до 225 мм (без бічних складок), глибиною до 345 мм (з урахуванням бічних складок), довжиною до 450 мм (з урахуванням ручок), які використовуються як первинна упаковка свіжої риби, м'яса і продуктів з них, сипучих продуктів та льоду.

Раніше ми вже розповідали, в чому різниця між оксо-пакетами, що розкладаються, і тими пакетами, що здатні біологічно руйнуватися. Справа в тому, що оксо-пакети, що розкладаються, на 99% складаються зі звичайного поліетилену. Через деякий час такі пакети розпадаються на мікропластик, однак ці частинки нікуди не діваються і назавжди залишаються в ґрунті і воді. Саме такі пакети і заборонені в Європейському Союзі. А ось біорозкладні пакети виготовляються з матеріалу органічного походження – крохмалів або целюлози.

Згідно із законопроектом, пакети, які не відповідають вимогам і залишаться в побуті до 1 січня 2022 року, повинні бути утилізовані за рахунок об'єкта господарювання, який їх придбав. До того ж штрафи за поширення пакетів будуть немаленькими – від 1700 до 3400 грн, а за повторне порушення – 3400-8500 грн.

Що кажуть представники бізнесу і чим замінять пакети

Поліетиленові пакети використовують перш за все тому, що це зручно. Але вже натепер існує багато альтернативних варіантів – паперові пакети, сумки із тканини тощо. Ми поспілкувалися з представниками бізнесу та дізналися, що вони запропонують своїм клієнтам замість "заборонки".

У мережі супермаркетів "Велика кишеня" відзначають, що підтримують таку законодавчу ініціативу і впроваджують заходи, спрямовані на мінімізацію впливу їх діяльності на довкілля.

"Зокрема, ініційовано питання заміни поліетиленових пакетів на паперові/тканинні, а пластикову тару на тару покупця", – розповіли представники мережі в коментарі сайту "Сегодня".

У корпорації "АТБ" відзначають, що з квітня 2019 року компанія "АТБ-Маркет" перейшла на реалізацію пакетів з біорозкладною добавкою в магазинах своєї торгової мережі.

"Компанія почала тестування цієї технології наприкінці 2018 року на обмеженій кількості магазинів. Сьогодні всі 1036 магазинів "АТБ" по всій Україні реалізовують лише зелені біорозкладні пакети", – пояснюють в компанії.

Також там додають, що одночасно з цим вони почали продавати екосумки для споживчих потреб. Екосумки пропонуються для покупців у двох варіантах: велика – для здійснення оптових закупівель і маленька – для разових. У компанії відзначили, що екосумки стають дедалі популярнішими серед покупців.

Олеся Оленицька, директор з питань співпраці з органами державної влади та зв'язків з громадськістю "МЕТРО Кеш енд Кері Україна" в коментарі сайту "Сьогодні" розповіла, що зменшення відходів пластиу на 80% до 2020 року – одне з ключових стратегічних завдань METRO AG, яке обов'язкове до виконання в кожній країні, де є їхні компанії, включно з Україною.

"Ми вже робимо конкретні кроки у цьому напрямку: в торгових центрах METRO у відділах ваговій продукції (фрукти, овочі) ми розмістили інформацію для клієнтів про способи зменшення використання одноразових пакетів, наприклад, запропонували їм клеїти стікери з вагою і ціною прямо на продукти в тому випадку, коли це можливо. Крім того, покупцям пропонується альтернатива пакетам-майка – багаторазові сумки", – пояснює Олеся Оленицька.

Вона додає, що на всіх касах їхні клієнти можуть зробити усвідомлений вибір: використовувати паперові пакети або поліпропіленові сумки багаторазового використання. Ці сумки підлягають вторинній переробці і не наносять шкоди для навколишнього середовища.

Катерина Веремєєва, начальник відділу корпоративних комунікацій і зв'язків з громадськістю Watsons Україна розповіла, що цьогоріч їхня компанія випустила пакети з частковим вмістом вторсировини, придатні для вторинної переробки.

"Більш того – не всі знають, що деякі нібито саморозкладні пакети зрештою перетворюються в мікропластик, який сам по собі дуже шкідливий. Найбільш відоме застосування мікропластику в складі скрабів для обличчя і тіла. З 2014 року ми виключили його зі складу наших власних торгових марок, а до кінця року – всіх, що продаються в нашій мережі. У зв'язку з цим ми і міняємо пакети на ті, які не залишають після себе мікропластик", – каже Веремєєва.

Вона також нагадала, що ніхто не відміняв екосумки, які є у продажу. Watsons також планує розширювати їх кількість і асортимент та наполегливіше пропонувати покупцям скористатися ними замість пакетів.

Євген Іваниця, country manager JYSK Україна, також прокоментував нову законодавчу ініціативу. Він зазначив, що бізнес наразі на крок попереду законодавчих органів.

"JYSK вже більше півроку тестує в магазинах декількох регіонів повну відмову від одноразових пластикових пакетів, і результати тесту позитивні. Більшість молодих споживачів схвалюють і підтримують таку відповідальну позицію компанії. Ми проводимо акції, де споживачам, які роблять вибір на користь екологічних багаторазових сумок, надаються додаткові знижки", – каже Євген Іваниця.

Він підсумував, що в планах компанії повністю відмовитися від пластикових пакетів. А в офісі JYSK України, за його словами, вже відмовилися від використання одноразового посуду, води в пластикових пляшках, замість цього використовують багаторазову тару.

Нагадаємо, сайт "Сьогодні" нещодавно спілкувався з екоактівісткою Ганною Михайлицькою – послідовницею руху Zero Waste або "Нуль відходів", яка розповіла, як їй вдається обходитися без поліетилену.

Всі подробиці в спецтемі Життя без відходів

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...