Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Із розетками та кондиціонерами: "Укрзалізниця" модернізує плацкартні вагони

17 жовтня 2019, 07:37

Віталій Андронік

Пасажирські вагони розділять на три класи - "економ", "стандарт" і "комфорт"

/ Фото: Depositphotos

Реклама

Розетки з USB-портами, індивідуальне освітлення і біотуалети. У вересні "Укрзалізниця" представила модернізовані плацкартні вагони. Ці нововведення повинні впровадити у всіх плацкартах, заявив глава "Укрзалізниці" Євген Кравцов.

Поки таких вагонів всього три.

Модернізувати вагони дорого

Всього в парку "Укрзалізниці" понад 1,2 тисячі плацкарт – вони найбільш зношені. Велика частина з них експлуатується 20 і більше років. А середній вік вагонів досяг 28 років. За даними "Укрзалізниці", найстарішому вагону майже 50 років. Хоча з технічної сторони плацкарти ще придатні до експлуатації, морально вони застаріли: в такому вагоні, наприклад, немає кондиціонерів і ніде зарядити телефон.

Модернізувати вагони коштує недешево. Щоб капітально відремонтувати один, потрібно 10,5 млн грн. Але це вдвічі дешевше, ніж купувати новий. Таким чином відремонтувати можна ще 200 вагонів, вважає Кравцов.

Після модернізації вагон виглядає як новий. Встановлюються нові вікна, полички і обладнання. Кожне місце оснащують додатковими світлодіодними світильниками. У вагоні встановлюють систему кондиціонування, вакуумні туалети і систему відеоспостереження. За словами Кравцова, такі вагони будуть в поїздах класу "комфорт", відповідно, квиток на них обійдеться дорожче від стандартного.

"Ми демонструємо, який повинні мати вигляд всі плацкартні вагони. А головне – яким повинен бути рівень комфорту. Цього року почали роботу – модернізували три плацкартні вагони. Зараз "Укрзалізниця" працює над своїм бюджетом на 2020 рік. У компанії є близько 200 плацкартних вагонів, які можуть бути відновлені таким ремонтом. При формуванні бюджету компанія разом із урядом розглянуть можливості і джерела фінансування для відновлення цих вагонів", – цитує Євгена Кравцова прес-служба "Укрзалізниці".

"Економ", "стандарт" і "комфорт"

В "Укрзалізниці" обіцяють ввести новий стандарт пасажирських перевезень, який буде відповідати сучасним запитам. Вони будуть стосуватися рівня комфорту у всіх вагонах. Поки стандарт проходить випробування і технічні процедури. Серед того, що буде впроваджуватися – візки безколяскової конструкції для нових вагонів: вони забезпечують плавну поїздку, відповідно, подорож пасажира стає більш комфортною. Також передбачені такі базові речі, як наявність розеток, індивідуальне освітлення, опалення, кондиціонування і вентиляція.

Поїзди розділять на три класи комфортності. Вони будуть відрізнятися наявністю кондиціонера, біотуалету, новою постільною білизною і вартістю квитка. Про свої плани змінити класи комфортності поїздів "Укрзалізниця" заявила ще рік тому.

Так, в поїзді класу "комфорт" для пасажирів буде передбачена послуга повноцінного харчування, нова постільна білизна, холодильник і мікрохвильова піч. Ці поїзди їздитимуть зі швидкістю від 70 км/год.

За словами Кравцова, відповідний сервіс буде мати відповідну вартість. Для люксових перевезень тариф встановлять на рівні економічно обґрунтованого: в них більше інвестується грошей, а користуються ними платоспроможні пасажири.

Якщо "комфортні" поїзди повинні мати вік не більше 10 років, то планка для складів "стандарт"-класу нижча – до 20 років. Спальні вагони будуть майже такими ж, як "комфортні", проте не буде гарантуватися розетка в кожному купе, а вік постільної білизни не буде обмежений шістьма місяцями. У плацкартних вагонах "стандарту" не буде ні кондиціонера, ні біотуалету. Їздити "стандартні" поїзди будуть повільніше – до 70 км/год.

З усіх інших поїздів старше 20 років зроблять "економ"-клас. Кондиціонер і біотуалет буде тільки в СВ-вагонах. У плацкартах і купе вагонах "економ"-класу будуть найнижчі умови комфорту.

"За такого розподілу пасажир, купуючи квиток, буде знати, який рівень послуг буде забезпечений у вагоні, тобто наявність системи кондиціонування або вентиляції, індивідуальних розеток 220V, світильників тощо. Зазначене положення на сьогодні проходить процес узгодження", – прокоментували в "Укрзалізниці".

Також у компанії заявили, в 2019 році "Укрзалізниця" закупить 20 пасажирських вагонів. Три купейних вагона вже курсують, до кінця року очікується поставка ще 17 вагонів: 13 купейних, двох вагонів типу СВ, двох вагонів типу РІЦ (вагони з двомісними або тримісними купе).

Якщо в 2018-му "Укрзалізниця" провела капремонт 118 вагонів, то цього року відремонтує 58. Так, від початку року залізничники відремонтували 15 купейних, сім відкритих і три вагони типу СВ – всього 25 пасажирських вагонів. А до кінця року компанія планує модернізувати ще чотири плацкартних, п'ять вагонів типу СВ і 24 вагони-трансформера (вагони зі спальними місцями, які трансформуються в місця для сидіння). Ще 20 вагонів "Укрзалізниця" планує закупити.

Нагадаємо, нещодавно сайт "Сегодня" повідомляв, що квитки на 16 поїздів в Україні почали продавати за 45 діб до відправлення.

Читайте найважливіші та найцікавіші новини у нашому Telegram

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...