Блоги
Дмитро Шпенов

Тарифи на транспорті повинен встановлювати незалежний регулятор

Дмитро Шпенов

народний депутат України

Український бізнес незадоволений тим, як встановлюються тарифи на транспорті. Структура транспортних тарифів непрозора, найчастіше міністерства і державні монополії необґрунтовано підвищують тарифи без консультацій з вантажоперевізниками. Таку ситуацію можна спостерігати в морських портах, де монопольно працює Адміністрація морських портів, і в сфері повітряного транспорту ( "Украерорух"). Але найбільші проблеми з тарифами накопичилися на залізниці, яка сьогодні перевозить близько 80% всіх вантажів.

Тут монопольне становище займає "Укрзалізниця". На сьогоднішній день компанія перетворилася в найбільшу корпоративну дірку для держави. Гроші платників податків, потрапляючи до рук топ-менеджменту УЗ і численної армії корупціонерів, зникають безслідно. Державі залишаються лише збитки і величезні борги. Наприклад, в 2020 році залізничний монополіст встановив новий антирекорд, отримавши майже 12 млрд грн збитків. Згідно з розрахунками тимчасової слідчої комісії, яка вивчила стан справ в УЗ, щорічні збитки від корупції в компанії складають не менше, ніж 8 млрд грн.

Реклама

Бізнес і експерти вже кілька років говорять про необхідність реформування "Укрзалізниці". Це єдиний шлях поліпшити фінансовий стан компанії і подолати тотальну корупцію. Замість реформи влада вперто намагається вливати у збиткову та неефективну УЗ нові мільярди гривень. Відбувається це шляхом підвищення тарифів на вантажні перевезення. Так, у 2016-2017 роках тарифи були підвищені на 15%, в 2018-му – ще на 8%, в 2019-м – на 14,2%. При цьому план капітальних інвестицій УЗ вдавалося виконати максимум на 68%.

Цього року Міністерство інфраструктури, незважаючи на протести вантажоперевізників, в черговий раз підвищило тарифи. До 1 січня 2022 року вони повинні будуть вирости сумарно на 30%. За прогнозом МІУ, цей захід принесе до бюджету УЗ в 2021 році додатково 2 млрд грн, а у 2022 – 10 млрд грн. Можу з упевненістю сказати, що чергова фінансова ін'єкція не допоможе стабілізувати бюджет монополіста. Корупція і безгосподарність зведуть нанівець користь від додаткових 12 млрд грн, і вже у 2023 році знову постане питання про підвищення тарифів.

Втім, однією реформи "Укрзалізниці" буде мало, щоб вирішити проблеми, що накопичилися у залізничній галузі. На мій погляд, ми повинні перейняти досвід ЄС і створити незалежний регулятор, який буде встановлювати і регулювати тарифи на транспорті. Таким чином, тарифне питання буде винесено за межі впливу Мінінфраструктури та УЗ. У парламенті зареєстрований законопроєкт №3297 про створення Національної комісії з регулювання тарифів на транспорті. Ухвалення цього законопроекту дозволить зробити тарифоутворення прозорим і зрозумілим для бізнесу.

Реклама

Реклама на segodnya.ua Реклама
Реклама на segodnya.ua Реклама
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
"Разом нас багато"
Нас не подолати
Кулінарний майстер-клас
Що приготувати?
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,99
55,49
52,99
29,98
58,00
56,00
51,86
30,22
58,22
56,36
52,83
30,56
59,29
58,09
55,09
31,79
61,99
59,99
55,99
31,97
61,99
59,99
55,99
31,98
62,49
59,34
55,41
30,88
62,99
60,99
56,99
31,98
-
56,08
50,77
31,98
-
53,97
49,86
29,91
Love is... 💙💛
За що ми любимо Вінницю
Водонапірна вежа

Водонапірна вежа

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники з вишнею

Вареники з вишнею

Double-decker

Double-decker

Готель «Савой»

Готель «Савой»

Вiдвiдати мiсто після перемоги

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти