Між владою та бізнесом триває непроста дискусія щодо управління відходами. Влада наполегливо просуває законопроєкт №6345, бізнес виступає за ухвалення альтернативного законопроєкту №6345-1. Обидва документи передбачають підвищення ставки податку на розміщення та захоронення відходів, але філософія законопроєктів кардинально відрізняється. Влада під управлінням відходами розуміє виключно фіскальну функцію, тоді як підприємці вважають, що державна політика у цій сфері насамперед має бути стимулюючою.
Наприклад, у з/п №6345 пропонується збільшити ставки еконалогу на розміщення відходів у 3-13 разів. Бізнес, навпаки, вважає, що таке різке підвищення може негативно вплинути на діяльність компаній. В альтернативному з/п №6345-1 пропонується підхід помірного підвищення ставки екологічного податку з можливістю зменшити платіж на 50%, якщо підприємство зробило реальні кроки щодо покращення екології. Бізнес вважає, що такий підхід стимулює компанії офіційно декларувати відходи та їх розміщення.
У свою чергу Національна асоціація добувної промисловості України звертає увагу на той факт, що автори законопроєкту №6345 пропонують підвищити ставку податку за розміщення малонебезпечних нетоксичних відходів гірничої промисловості з 0,54 до 3 грн/т, однак у супровідних документах не наводяться розрахунки вигод та видатків від прийняття документа. У таких умовах, коли бізнес не розуміє своїх стимулів, йому буде дуже складно ухвалити рішення про збільшення витрат на екологічну модернізацію виробництва.
На жаль, бізнес і влада поки що не можуть порозумітися, який із двох законопроєктів про управління відходами прийняти. Швидше за все, влада в особі монобільшості просуватиме з/п №6345. На жаль, небажання чути та слухати бізнес стало своєрідною "візитною карткою" нинішньої влади. При цьому важливо пам'ятати, що саме бізнес має виконувати ухвалені закони. Вважаю, що сторонам потрібно досягти компромісу, інакше сфера управління відходами не отримає потрібного розвитку та інвестицій.