Блоги
Володимир Шульга

"Антонов" – це не фабрика з виробництва фанерних аеропланів

Володимир Шульга

Проректор Харківського національного університету внутрішніх справ, доктор історичних наук

Грейс Хоппер , американський учений і контр-адмірал флоту США колись сказав: "Кораблю безпечніше в порту, але він не для цього будувався".

Якщо повністю осмислити цей вислів, зробивши проекцію на безпеку громадян будь-якої держави, то стає зрозумілим, що в принципі не можливо убезпечити людей країни, якщо не мати належних засобів. І я веду мову не про армію, хоча вона сьогодні потребує ще більшої уваги.

Реклама

Я кажу про ті внутрішні безпекові виклики, що постають перед українцями щороку і двічі на рік. Масштабні повені та масштабні лісові чи степові пожежі, що руйнують країну та знедолюють життя громадян.

Звісно, що запобігати стихійним лихам – то державницька справа. Але сьогодні маємо наслідки того, що було зроблено чи не зроблено протягом десятиліть. А тому ліквідація цих наслідків – теж повинна бути на найвищому рівні.

І сьогодні маємо чудову нагоду поговорити про ще один важливий щабель на сходженні до вдосконалення цієї безпеки.

Реклама

Отже: ДП "Антонов" більше не використовує російських деталей у виробництві планера Ан-178. Усі складники планера сімейства Ан-148/158/178, починаючи від кабіни, закінчуючи хвостовою частиною, виготовляються в Україні.

Чому цей простий факт я хочу піднести до рівня перемоги у боротьбі за внутрішню безпеку? Не лише тому, що наша держава позбулося залежності від країни-агресора у найнеобхіднішій (на моє переконання) галузі – авіації. А ще й тому, що тепер угода про виробництво літаків Ан-178 для Єдиної авіасистеми МВС стає абсолютно реальною для виконання.

Нагадаю, що згідно з угодою, ДП "Антонов" впродовж найближчих років має виготовити для Єдиної авіасистеми МВС 13 багатоцільових літаків Ан-178. Ними будуть оснащені авіапідрозділи ДСНС, Нацгвардії та Держприкордонслужби. Звісно, і Нацполіції.

Якщо ще хтось не розуміє, навіщо в МВС літаки, та ще й такій кількості, то просто згадайте ті масштаби повені у Карпатах чи лісових пожеж, що були минулими роками. Доправлення вантажів, найнеобхідніших речей, продуктів, матеріалів, евакуація людей – все це фактично неможливо без авіації. А літаки Ан-178 тим і знані в усьому світі, що можуть злітати та сідати фактично на необлаштованих смугах. При цьому доправляти абсолютно прийняту кількість вантажу чи людей. Про так зване технічне використання, тобто без приземлення, а скидання вантажу – теж може бути мова.

Звісно, сьогодні ті масштаби трагедій вже трішки забулися. Адже багато хто відслудковував не те, як саме надавалася допомога екстреними службами, а хто з політиків що заявляв, хто що обіцяв та чи знайшли винних. Тому раджу згадати не Україну, а наймасштабнішу катастрофу США останніх років – наслідки урагану "Катріна". Саме Національна гвардія та рятувальні служби завдяки авіації тоді змогли врятувати велику кількість людських життів.

Реклама

То якщо у США це можливо, чому в Україні, яка має авіагігант та майже повний цикл виробництва літаків (одних з найкращих у світі) – не виходить? Правильно, бо не було відроджено виробництво літаків. Навіть програм для цього відродження не було. Та й бажання, власне кажучи, відроджувати українську авіацію, теж, радше за все, ні в кого не було.

Що сьогодні? Сьогодні навпаки. Принаймні є дві великі угоди, що допоможуть "Антонову" у відродженні, а українській авіації у новому пануванні у світовому небі.

Це угода з оснащення Єдиної авіасистеми МВС літаками Ан-178, про яку я вище згадував, та меморандум про виробництво військово-транспортних літаків для Міноборони України.

Хочу трішки обмовитися і зазирнути у ймовірне майбутнє. А почну з питання: як вважаєте, чи звернуть увагу закордонні уряди на те, що український авіагігант відроджується і здатен пришвидшити темпи виробництва? Питання, звісно, риторичне. Мені часто доводилося бувати за кордоном у робочих справах, і повірте, друзі, скрізь мене питали майже одне й те саме: "Коли "Антонов" почне знову випускати свої легендарні літаки, що можуть літати за екстремальних умов та злітати і сідати там, де не кожен автомобіль проїде?"

І я не мав що відповісти. Адже наші літаки, що так цінуються у світі, на той момент майже не випускалися.

Тому ще раз підкреслю: коли мова йде про нібито незначну "перемогу" української авіації, насправді йдеться про престиж держави на міжнародній арені, про міжнародні відносини та зрештою про багатомільйонні міжнародні умови. Чи це варте того, щоб принаймні виділити окремий вектор у розбудові країни саме на авіацію? Знову ж таки – питання риторичне.

Адже ДП "Антонов" – це не фабрика з виробництва фанерних аеропланів. А реальний впливовий гравець на світовому ринку авіації.

І пафос тут зовсім ні до чого.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорить президент України
Більше заяв Зеленського
ЗСУ: головне
Докладніше
Допомога під час війни
Більше новин
Love is...💙💛
Подорожуй Україною
У пошуках роботи
Знайти своє місце!
🏠 Квартирне питання
Новини нерухомості
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для автовласників
Що ще нового?
Кулінарний майстер-клас
Що приготувати?
⚽ Фан-сектор
Вболівай за футбол!
Be in Techno Trends
Слідкуй за новинами
⭐ Срачi прибули
Більше скандалів
🔮 Прогнози та гороскопи
Що ще кажуть зірки?
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позивний “Депутат”... Сергій Компанієць - старшина роти 93-ї окремої механізованої бригади “Холодний Яр”. Воював на передовій з 2014 року. Хлопці називали 47-річного старшину батьком, бо він допомагав і вчив кожного. Загинув у бою під Ізюмом, прикриваючи побратимів. Його 16-річний син пішов вчитись у військовий коледж…

Історія героя
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярності
Наші спортсмени в Instagram
1
Василь Ломаченко Василь Ломаченко
2157К
2
Олександр Усик Олександр Усик
1698К
3
Олександр Зінченко Олександр Зінченко
1660К
4
Андрій Шевченко Андрій Шевченко
1150К
5
Володимир Кличко Володимир Кличко
1021К
6
Еліна Світоліна Еліна Світоліна
871К
7
Андрій Лунін Андрій Лунін
658К
8
Віталій Кличко Віталій Кличко
515К
9
Дар'я Білодід Дар'я Білодід
496К
10
Юлія Герасимова Юлія Герасимова
449К
У кого найбільший прогрес
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
54,49
54,04
50,51
27,58
56,01
54,01
53,51
25,48
57,94
56,41
54,86
26,67
58,29
56,79
56,68
28,29
58,50
56,50
53,90
28,04
60,88
57,91
56,99
28,59
61,99
59,99
57,49
28,97
61,99
59,99
57,49
28,98
62,99
61,99
59,99
28,98
-
52,92
50,66
26,04
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62554.61

Binance Coin (BNB)

581.14

Dogecoin (DOGE)

0.15

Litecoin (LTC)

80.99

Theta (THETA)

2.16

Haute Couture
Розклад Fashion Weeks

Париж. Франція

3 – 7 липня

Париж. Франція

Маямі. США

14 – 21 липня

Маямі. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 вересня

Нью-Йорк. США

Лондон. Англія

16 – 20 вересня

Лондон. Англія

Мілан. Італія

20 – 26 вересня

Мілан. Італія
Подробиці з модних показів
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Love is... 💙💛
За що ми любимо Вінницю
Водонапірна вежа

Водонапірна вежа

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники з вишнею

Вареники з вишнею

Double-decker

Double-decker

Готель «Савой»

Готель «Савой»

Вiдвiдати мiсто після перемоги

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти