Після тривалої перерви Харківське авіапідприємство відновлює виробництво надлегких літаків ХАЗ-30. Ці машини призначені для навчання пілотування, повідомляє прес-служба компанії на офіційній сторінці в Facebook.
"Їх позиціонують, як надійні, безпечні і прості в управлінні. Навіть посадка з зупиненим двигуном не викликає ускладнень і істотно не відрізняється від штатного режиму. Тому вони прекрасно підходять для всіх, хто тільки починає своє авіаційне життя і хоче навчитися управляти літальним апаратом", – говорить директор департаменту Руслан Бойко.
Літаки вже використовує для навчальних польотів своїх курсантів Харківського університету повітряних сил ім. І. Кожедуба. Тут експлуатується 4 літальних апарати.
"Відбулося вже п'ять випусків курсантів, які успішно пройшли льотну програму на ХАЗ-30, і ніяких проблем не виникало. Літак набагато простіше в управлінні і в обслуговуванні, надійний – він не зривається в "штопор", навіть увігнати дуже важко. Для навчання це прекрасно", – розповідає керівних льотно-випробувального комплексу ХДАВП Віктор Нечіпас.
"Машина має кілька модифікацій. Її легко можна переналаштувати на патрульну або аграрну, а завдяки тому, що вона двомісна – на екскурсійну, туристичну або тренувальну", – додає Руслан Бойко.
ХАЗ-30 – це одномоторний двомісний надлегкий літак, розроблений в 2011-2012 рр. як навчально-тренувальний літак для навчання пілотів. Він побудований за схемою високоплана. Максимальна злітна маса літака становить 650 кг. Максимальна швидкість – 200 км/год, довжина розбігу – 100 м, довжина пробігу – 100 м. Силова установка включає поршневий чотирициліндровий бензиновий двигун ROTAX-912ULS2 австрійського виробництва з тягнучим трилопатевим повітряним гвинтом, розташованим в носовій частині фюзеляжу. Можливість установки додаткового спеціального обладнання дозволяє використовувати ХАЗ-30 для різних авіаробіт.
Також повідомляється, що також в виробничих планах є випуск Ан-74, але поки що вирішується питання про заміщення російських деталей, які мали значну складову в цій машині.
Нагадаємо, Харківський авіазавод випустить літак Ан-74 для Казахстану.
Раніше ми писали, що Одеський авіаційний завод запустив серійне виробництво літаків.
Також ми писали, що Boeing планує випускати по літаку кожні 10 годин.
Крім того, повідомлялося, що в США створюють флот новітніх літаків-невидимок.
Читайте також: