Рівень забруднення моря біля Одеси після аварії танкера "Делфі" перевищує допустимі концентрації майже в 160 разів. Про це заявив виконуючий обов'язки Державної екологічної інспекції в своєму Facebook.
"Зараз ситуація не є критичною, але рекомендую відмовитися від купання в морі. Нашими фахівцями встановлено перевищення вмісту в епіцентрі події нафтопродуктів в 157 разів. Інспектори зараз працюють на місці і продовжують моніторинг забруднення в межах своїх повноважень і зони відповідальності", – написав він.
При цьому Фірсов додав, що через шторм припинити витік нафтопродуктів з танкера неможливо.
"Координують дії з АМПУ, на жаль, наразі, через шторм зробити можна трохи – уздовж берега розтягнули сорбуючі бони. Як тільки шторм затихне, бони встановлять навколо аварійного буксира, щоб уникнути поширення плям паливно-мастильних матеріалів в море. Отримавши доступ до судна, фахівці зможуть провести обстеження і встановити більш точні показники забруднення", – зазначив він.
Крім того, були опубліковані реєстраційні дані танкера.
"Це рейдово-портовий нафтоналивний плавбункерувальник болгарського проекту 585. Його довжина – 59 метрів, ширина – 10 метрів, вантажопідйомність – 1565 тонн. Відомо, що власник судна – "Фактор груп лімітед" зареєстрований в Харкові і належить Джавадову Шамсаддін Алі Огли", – написав Фірсов.
Також у відомстві уточнюють, що екіпаж танкера знав, чим займається. Під час аварії вони не покинули судно самостійно.
"Зазвичай комерційні моряки, розуміючи, що їх чекає в разі зволікання, намагаються скоріше покинути борт судна, що терпить лихо . У нашому ж випадку їх довелося рятувати зі іржавої посудини мало не силою", – пишуть у джерелі.
До речі, рівно рік тому, 20 листопада 2018 року, на цьому ж місці викинуло на берег буксир "Паралель", який незадовго до того "загубив" баржу, завантажену контрабандними сигаретами.