У селі Решетилівка Полтавської області запустили безкоштовну маршрутку, щоб привчити місцевих жителів до того, що в транспорті може не бути плати за проїзд і провчити перевізників. Цей транспорт став першим автобусом, в якому відсутня плата за проїзд.
Так, жителі Решетилівки В'ячеслав Грудцін і Анатолій Шкуренко зазвичай добираються з роботи додому на попутних рейсових автобусах, а проїзд для них зазвичай коштує дві гривні, а в місті їм доводиться брати таксі.
"По Решетилівці проїзд може коштувати і 50 гривень", – розповів В'ячеслав.
Цікаво, що в автобусі, який ішов в обідню пору було не дуже людно.
"Вранці це перший рейс і на Білоконі, і на Сені нормально, а в обід ось так слабенько. Люди, заходячи в салон, кажуть, що хочуть, аби маршрутка ходила – ми і платимемо, аби тільки ходила", – розповів водій Олександр Шкурупій.
Автобус безкоштовний, тому що місцева влада хоче привчити жителів до цього маршруту, це перший міський транспорт. Решетилівка – лише півроку тому стала містом і об'єдналася з сусідніми селами в громаду. Тепер жителям потрібно добиратися до райцентру, де розташовані основні об'єкти інфраструктури.
"Буває, що маршрутка приїжджає повна, і тоді – попутками. А буває, люди на роботу їдуть, і хоч як добирайся. А ось безкоштовно йде, прекрасно", – розповів один з пасажирів.
Тим часом, стало відомо, що безкоштовним проїзд буде тільки впродовж місяця, поки фахівці, які щодня їздять цим рейсом, рахують кількість пасажирів і визначають зупинки.
"Коли ми з людьми спілкуємося, волею-неволею вони висловлюють своє бачення, може, якісь пропозиції", – пояснив Ростислав Гриб, фахівець відділу транспорту Решетилівської міськради.
Найважче, за словами голови райадміністрації, було знайти перевізника.
"Проходить близько 50 різних маршрутів, тому втиснути цей маршрут і знайти порозуміння з тими перевізниками, які вже працюють, було дуже складно", – пояснив Роман Перепелиця.
Місцеві чиновники запевняють, що навіть з оплатою за проїзд рейс не буде рентабельним, а щоб утримати перевізника, йому доведеться компенсувати частину витрат.
"Ми відшкодовуватимемо пільговим категоріям жителів Решетилівки, що дасть можливість підтримати перевізника", – зазначила Оксана Дядюнова, секретар решетилівської міськради.
Яким буде тариф – місцева влада поки що не визначила, і пообіцяла, що жителі платитимуть не більше п'яти гривень.
Нагадаємо, раніше ми повідомляли про те, що проїзд в столичних приміських електричках в майбутньому можна буде оплачувати безконтактно банківською картою, як в метро.
Більш детально про те, чому в київському транспорті подорожчає проїзд, читайте в матеріалі сайту "Сьогодні": Перед великим подорожчанням: як змінювалися ціни на проїзд в київському транспорті.