Блоги
Владимир Шульга

"Вертольоти Авакова" насправді не для нього

Владимир Шульга

Проректор Харьковского национального университета внутренних дел, доктор исторических наук

Хочеться, друзі, аби наше суспільство навчилося відрізняти пафос від справжніх реальних досягнень, популізм та обіцянки від реальних дій. Особливо, коли мова йде не про якісь абстрактні речі, а про безпеку громадян.

Реклама

Коли трапляється якесь лихо, коли стихія руйнує інфраструктуру та страждають люди – рівень негативу та звинувачень у бездіяльності зростає до максимуму. Суспільство можна зрозуміти: людей не хвилює, яким чином влада має захищати та допомагати. Вона це ПОВИННА робити, адже першочергове завдання держави, як соціального інституту – захист та убезпечення своїх громадян. Саме тому я почав розмову про вміння відокремлювати популізм від реальності.

Не буду говорити за весь політикум. То справа невдячна. Але є речі, які не можна оминути. І мова знову ж таки – про авіаційний парк системи МВС. Так. Знову і знову. Адже у сьогоднішніх реаліях безпека українців – є одним із пріоритетів для держави.  

Як вже відомо, в аеропорту Бориспіль Україна офіційно прийняла в експлуатацію перші два вертольоти Airbus H225 Super Puma. Перші машини отримали Національна гвардія іта Держслужба з надзвичайних ситуацій.

Реклама

А поставка в Україну ще двох важких вертольотів Н-225 французької Airbus Helicopters вантажопідйомністю 11 тон в рамках програми створення єдиної системи авіаційної безпеки та цивільної оборони в Україні, намічена вже на найближчий час. Як повідомила прес-служба Airbus Helicopters, наступні два вертольоти H225 доповнять авіапарк системи МВС вже протягом наступних тижнів. Решта гелікоптерів прибудуть до України вже протягом наступного року.

Як вже неодноразово наголошувалося, ці гелікоптери будуть задіяні у системі ДСНС для транспортування хворих, розвідки зон надзвичайних ситуацій, гасіння масштабних пожеж. У Нацполіції – це виконання спеціальних поліцейських функцій і розшук злочинців. У Нацгвардії – транспортування бійців і техніки, розвідка та виконання спеціальних операцій. У Держприкордонслужбі – для охорони і моніторингу кордону.

А взагалі, то я вже розповідав про передовий досвід Німеччини та Франції у використанні гелікоптерів у системі їхніх міністерств внутрішніх справ. І Україна, вивчивши досвід цих, і не лише цих країн, розробила власну базову концепцію. Вона полягає в тому, що всі (!!!) вертольоти, що буде мати система МВС, будуть мультифункціональними. Себто в разі необхідності їх будуть використовувати для вирішення будь-яких завдань.

Реклама

Але є ще один, як на мене – то ледь не НАЙГОЛОВНІШИЙ аспект – база для підготовки пілотів нових машин.

Це славнозвісний Кременчуцький льотний коледж. Я вже казав, що рішенням уряду його передано в систему МВС для навчання пілотів, технічного та обслуговуючого персоналу системи авіаційної безпеки МВС.

Хочу зупинитися на детальніше та дещо розтлумачити, чому я назвав цей коледж "славнозвісним".

На превеликий жаль, лише останні роки, та й до Революції гідності, цьому навчальному закладові не приділялося належної уваги. Цей навчальний заклад за часів СРСР (я не ностальгую, а констатую факт) був одним із лідерів для підготовки пілотів та обслуговуючого персоналу для гелікоптерів. Починаючи ще з 50-х років минулого століття. Десятки країн світу надсилали до нього студентів, аби ті опановували вертолітні спеціальності, якщо назвати це коротко, та поверталися до своїх країн вже фахівцями. Вистачало студентів із близького зарубіжжя і з далекого. Від Китаю до Аргентини. Сьогодні багато хто з випускників тодішнього вертолітного училища, вже має власні школи та навчає пілотів для гелікоптерів, а хтось викладає. Але протягом останніх років тепер вже коледж не отримував майже нічогісінько для розвитку, – як матеріально-технічного, так і науково-освітнього. Донедавна. Але все змінилося. І сьогодні це точка відліку новітньої історії цього навчального закладу. Головне, що вдалося зберегти – це репутацію та досвід навчального закладу. А це – вже чимало. А відтепер буде оновлено і матеріально-технічно, і освітньо-наукову базу. Адже вчити пілотів "на табуретках" – то безглуздя. Тим більше, що в Україні буде створено 15 вертолітних баз системи МВС, що дозволить у разі потреби добиратися в будь-який куточок країни в найкоротший час. А для них потрібні фахівці найвищого класу.

Ще один найважливіший момент – в Україні буде розташовано центр технічного обслуговування Airbus Helicopters, що дасть можливість обслуговувати не тільки свої машини, а й брати замовлення європейських партнерів, зміцнювати кооперацію з Європейським Союзом.

Ще раз: всі гелікоптери, що будуть поставлені до України в авіапарк системи МВС будуть обслуговуватись в Україні. Не потрібно буде "ганяти" їх до Франції чи "виписувати" звідти фахівців з ремонту чи обслуговування. Більше того – українські фахівці будуть обслуговувати гелікоптери Airbus за кордоном.

Чи можливо це без докорінного та ґрунтовного відновлення навчання фахівців у Кременчуцькому вертолітному коледжі? Питання риторичне. І чим швидше навчальний заклад отримає "нове дихання", тим швидше почнеться підготовка та навчання фахівців, котрі стануть основою для вищезгаданого центру техобслуговування та й в цілому для всього авіапарку системи МВС.

Повертаючись до початку розмови, де я констатував, що так звані "вертольоти Авакова", як їх вже встигли "охрестити" у ЗМІ – насправді не для Авакова. І мова тут взагалі не про нинішнього міністра МВС. Адже створюється нова необхідна система – окремий авіаційний підрозділ з новими функціями. І він нікуди не подінеться після того, як буде другий міністр, третій, четвертий… Варто зрозуміти – створюється абсолютно необхідна для держави та наших громадян ланка у системі безпеки. І створюється вона не просто, як забаганка – а як повноцінна функціональна структура – від початкової підготовки до баз дислокації. Лише так можна отримати розвиток.

А для паралельного прикладу наведу Японію. Не про гелікоптери. Але про комплексний підхід. Так от в Японії на рівні уряду прийнято рішення про підготовку фахівців для розвитку штучного інтелекту. І задля цього вносяться зміни у навчальні програми міністерства освіти – починаючи від початкової школи, і закінчуючи вишами. Як вам такі кроки у розвитку?

Саме тому я переконаний – правильний ґрунтовний підхід до вирішення системних питань у розбудові та розвитку держави – це той шлях, який виведе Україну на належний рівень.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Все новости
Последние новости
Показать еще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорит президент Украины
Больше заявлений Зеленского
ВСУ: главное
Подробнее
Помощь во время войны
Больше новостей
Love is...💙💛
Путешествуй по Украине
В поиске трудоустройства
Найти работу!
🏠 Квартирный вопрос
Новости недвижимости
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для владельцев авто
Что еще нового?
Кулинарный мастер-класс
Что приготовить?
⚽ Фан-сектор
Болей за футбол!
Be in Techno Trends
Следить за новостями
⭐ Срачи прилетели
Больше скандалов
🔮 Предсказания & Гороскопы
Что еще говорят звезды?
Валюта
Курс доллара в кассах банков (покупка/продажа)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрэксимбанк Укрэксимбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Универсал Банк Универсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позывной "Депутат". Сергей Компаниец - старшина роты 93-й отдельной механизированной бригады "Холодный Яр". Воевал на передовой с 2014 года. Ребята называли 47-летнего старшину "батей", потому что он помогал и учил каждого. Погиб в бою под Изюмом, прикрывая побратимов. Его 16-летний сын пошел учиться в военный колледж…

История героя
Рейтинг цен
Сколько стоит жилье в новостройках Киева (грн за м²)
1
Печерский Печерский
90 592
2
Шевченковский Шевченковский
57 791
3
Оболонский Оболонский
54 494
4
Подольский Подольский
51 178
5
Голосеевский Голосеевский
46 989
6
Святошинский Святошинский
36 659
7
Днепровский Днепровский
35 882
8
Дарницкий Дарницкий
35 881
9
Деснянский Деснянский
35 364
10
Соломенский Соломенский
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярности
Наши спортсмены в Instagram
1
Василий Ломаченко Василий Ломаченко
2157К
2
Александр Усик Александр Усик
1698К
3
Александр Зинченко Александр Зинченко
1660К
4
Андрей Шевченко Андрей Шевченко
1150К
5
Владимир Кличко Владимир Кличко
1021К
6
Элина Свитолина Элина Свитолина
871К
7
Андрей Лунин Андрей Лунин
658К
8
Виталий Кличко Виталий Кличко
515К
9
Дарья Белодед Дарья Белодед
496К
10
Юлия Герасимова Юлия Герасимова
449К
У кого самый большой прогресс
ЗАПРАВКИ
Топливо сегодня
95+
95
ДТ
ГАЗ
51,50
49,38
50,05
27,61
51,90
49,90
50,90
27,89
53,05
51,38
51,62
27,56
53,09
51,09
51,20
27,61
53,68
52,29
53,68
28,48
56,99
54,99
54,99
28,97
56,99
54,99
54,99
28,98
57,88
54,39
54,49
28,29
58,99
56,99
55,99
28,48
-
48,90
49,05
26,98
статистика
Курс криптовалюты сегодня

Валюта

Цена, usd

Bitcoin (BTC)

56930.68

Binance Coin (BNB)

396.24

Dogecoin (DOGE)

0.1

Litecoin (LTC)

74.46

Theta (THETA)

1.89

Haute Couture
Расписание Fashion Weeks

Париж. Франция

3 – 7 июля

Париж. Франция

Маями. США

14 – 21 июля

Маями. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 сентября

Нью-Йорк. США

Лондон. Англия

16 – 20 сентября

Лондон. Англия

Милан. Италия

20 – 26 сентября

Милан. Италия
Детали модных показов
Выбор украинцев 🚘
Какие новые легковые авто покупали в июне
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Подробнее
Love is... 💙💛
За что мы любим Винницу
Водонапорная башня

Водонапорная башня

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники с вишней

Вареники с вишней

Double-decker

Double-decker

Отель «Савой»

Отель «Савой»

Посетить город после победы

Нажимая на кнопку «Принять» или продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с правилами использования файлов cookie.

Принять