Продолжая просмотр сайта, вы соглашаетесь с тем, что ознакомились с обновленной политикой конфиденциальности и соглашаетесь на использование файлов cookie.
Соглашаюсь
Сделать стартовой
27,98
31,9
УКР

Володимир Шульга

Народний депутат VІІ скликання

"Вертольоти Авакова" насправді не для нього

мнение
"Вертольоти Авакова" насправді не для нього Володимир Шульга

Хочеться, друзі, аби наше суспільство навчилося відрізняти пафос від справжніх реальних досягнень, популізм та обіцянки від реальних дій. Особливо, коли мова йде не про якісь абстрактні речі, а про безпеку громадян.

Коли трапляється якесь лихо, коли стихія руйнує інфраструктуру та страждають люди – рівень негативу та звинувачень у бездіяльності зростає до максимуму. Суспільство можна зрозуміти: людей не хвилює, яким чином влада має захищати та допомагати. Вона це ПОВИННА робити, адже першочергове завдання держави, як соціального інституту – захист та убезпечення своїх громадян. Саме тому я почав розмову про вміння відокремлювати популізм від реальності.

Не буду говорити за весь політикум. То справа невдячна. Але є речі, які не можна оминути. І мова знову ж таки – про авіаційний парк системи МВС. Так. Знову і знову. Адже у сьогоднішніх реаліях безпека українців – є одним із пріоритетів для держави.  

Як вже відомо, в аеропорту Бориспіль Україна офіційно прийняла в експлуатацію перші два вертольоти Airbus H225 Super Puma. Перші машини отримали Національна гвардія іта Держслужба з надзвичайних ситуацій.

А поставка в Україну ще двох важких вертольотів Н-225 французької Airbus Helicopters вантажопідйомністю 11 тон в рамках програми створення єдиної системи авіаційної безпеки та цивільної оборони в Україні, намічена вже на найближчий час. Як повідомила прес-служба Airbus Helicopters, наступні два вертольоти H225 доповнять авіапарк системи МВС вже протягом наступних тижнів. Решта гелікоптерів прибудуть до України вже протягом наступного року.

Як вже неодноразово наголошувалося, ці гелікоптери будуть задіяні у системі ДСНС для транспортування хворих, розвідки зон надзвичайних ситуацій, гасіння масштабних пожеж. У Нацполіції – це виконання спеціальних поліцейських функцій і розшук злочинців. У Нацгвардії – транспортування бійців і техніки, розвідка та виконання спеціальних операцій. У Держприкордонслужбі – для охорони і моніторингу кордону.

А взагалі, то я вже розповідав про передовий досвід Німеччини та Франції у використанні гелікоптерів у системі їхніх міністерств внутрішніх справ. І Україна, вивчивши досвід цих, і не лише цих країн, розробила власну базову концепцію. Вона полягає в тому, що всі (!!!) вертольоти, що буде мати система МВС, будуть мультифункціональними. Себто в разі необхідності їх будуть використовувати для вирішення будь-яких завдань.

Але є ще один, як на мене – то ледь не НАЙГОЛОВНІШИЙ аспект – база для підготовки пілотів нових машин.

Це славнозвісний Кременчуцький льотний коледж. Я вже казав, що рішенням уряду його передано в систему МВС для навчання пілотів, технічного та обслуговуючого персоналу системи авіаційної безпеки МВС.

Хочу зупинитися на детальніше та дещо розтлумачити, чому я назвав цей коледж "славнозвісним".

На превеликий жаль, лише останні роки, та й до Революції гідності, цьому навчальному закладові не приділялося належної уваги. Цей навчальний заклад за часів СРСР (я не ностальгую, а констатую факт) був одним із лідерів для підготовки пілотів та обслуговуючого персоналу для гелікоптерів. Починаючи ще з 50-х років минулого століття. Десятки країн світу надсилали до нього студентів, аби ті опановували вертолітні спеціальності, якщо назвати це коротко, та поверталися до своїх країн вже фахівцями. Вистачало студентів із близького зарубіжжя і з далекого. Від Китаю до Аргентини. Сьогодні багато хто з випускників тодішнього вертолітного училища, вже має власні школи та навчає пілотів для гелікоптерів, а хтось викладає. Але протягом останніх років тепер вже коледж не отримував майже нічогісінько для розвитку, – як матеріально-технічного, так і науково-освітнього. Донедавна. Але все змінилося. І сьогодні це точка відліку новітньої історії цього навчального закладу. Головне, що вдалося зберегти – це репутацію та досвід навчального закладу. А це – вже чимало. А відтепер буде оновлено і матеріально-технічно, і освітньо-наукову базу. Адже вчити пілотів "на табуретках" – то безглуздя. Тим більше, що в Україні буде створено 15 вертолітних баз системи МВС, що дозволить у разі потреби добиратися в будь-який куточок країни в найкоротший час. А для них потрібні фахівці найвищого класу.

Ще один найважливіший момент – в Україні буде розташовано центр технічного обслуговування Airbus Helicopters, що дасть можливість обслуговувати не тільки свої машини, а й брати замовлення європейських партнерів, зміцнювати кооперацію з Європейським Союзом.

Ще раз: всі гелікоптери, що будуть поставлені до України в авіапарк системи МВС будуть обслуговуватись в Україні. Не потрібно буде "ганяти" їх до Франції чи "виписувати" звідти фахівців з ремонту чи обслуговування. Більше того – українські фахівці будуть обслуговувати гелікоптери Airbus за кордоном.

Чи можливо це без докорінного та ґрунтовного відновлення навчання фахівців у Кременчуцькому вертолітному коледжі? Питання риторичне. І чим швидше навчальний заклад отримає "нове дихання", тим швидше почнеться підготовка та навчання фахівців, котрі стануть основою для вищезгаданого центру техобслуговування та й в цілому для всього авіапарку системи МВС.

Повертаючись до початку розмови, де я констатував, що так звані "вертольоти Авакова", як їх вже встигли "охрестити" у ЗМІ – насправді не для Авакова. І мова тут взагалі не про нинішнього міністра МВС. Адже створюється нова необхідна система – окремий авіаційний підрозділ з новими функціями. І він нікуди не подінеться після того, як буде другий міністр, третій, четвертий… Варто зрозуміти – створюється абсолютно необхідна для держави та наших громадян ланка у системі безпеки. І створюється вона не просто, як забаганка – а як повноцінна функціональна структура – від початкової підготовки до баз дислокації. Лише так можна отримати розвиток.

А для паралельного прикладу наведу Японію. Не про гелікоптери. Але про комплексний підхід. Так от в Японії на рівні уряду прийнято рішення про підготовку фахівців для розвитку штучного інтелекту. І задля цього вносяться зміни у навчальні програми міністерства освіти – починаючи від початкової школи, і закінчуючи вишами. Як вам такі кроки у розвитку?

Саме тому я переконаний – правильний ґрунтовний підхід до вирішення системних питань у розбудові та розвитку держави – це той шлях, який виведе Україну на належний рівень.

Источник:

Сегодня

Если вы нашли ошибку в тексте, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter
Орфографическая ошибка в тексте:
Послать сообщение об ошибке автору?
Сообщение должно содержать не более 250 символов
Выделите некорректный текст мышкой
Спасибо! Сообщение отправлено.
Загрузка...
Загрузка...
Загрузка...