Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Боротьба з корупцією: "Народний фронт" хоче поміняти людей в СБУ, а "Батьківщина" – вести аудит в Кабміні

22 квітня 2015, 08:20

Олександра Захарова

Депутати розповіли "Сегодня", як їх фракції бачать боротьбу з корупцією

Депутати розповіли, як хочуть боротися з хабарниками, фото pbs-twimg-com

Депутати розповіли, як хочуть боротися з хабарниками, фото pbs-twimg-com

"Сегодня" в рамках статті Боротьба з корупцією: гучних справ до кінця року можна не чекати розпитала нардепів з різних фракцій про те, які заходи потрібно вжити для того, щоб люди побачили реальне зменшення хабарництва в країні.

Так, в БПП кажуть, що корупцію прибере спрощення отримання послуг від держави, в "Народному фронті" хочуть змінювати керівництво правоохоронних органів та сподіваються на план дій від глави НАБ, "радикали" наполягають на призначення прокурорів комісіями фахівців, а в "Батьківщині" пропонують ввести відділи аудиту в кожне відомство, щоб вони контролювали витрати міністерств.


Тарас Юрик, "Блок Петра Порошенко":       

yurik_politrada_m_01

                                                                          

Парламент напрацьовує в комітетах цілих ряд різних законопроектів щодо боротьби з корупцією, зокрема, про скорочення шляху отримання громадянином певної послуги від держави. І чим швидше ми це зробимо, тим швидше ми усунемо корупцію як таку. Нам не тільки потрібно боротися з корупцією шляхом кримінальним або адміністративним, скільки нам треба створити умови, за яких корупція стане неможливою, оскільки спростяться умови співпраці громадянина з державою. Тільки через цю бюрократії і породжується корупція. Дерегуляція в економіці – ще один шлях з подолання корупції у співпраці бізнесу з владою. Реформи – це вже боротьба з корупцією. Потрібно спростити дуже багато механізмів. Я хочу сказати, що за останні кілька місяців вже є ряд результатів – проведено в парламенті низку законів. Наприклад, на минулому пленарному тижні був прийнятий закон про децентралізацію повноважень архітектурного будівельного контролю. Раніше був єдиний орган державний, тепер повноваження будуть виконуватися органами місцевої влади, які більше контролюються суспільством.

Крім того, треба дочекатися початку роботи Антикорупційного бюро. Сьогодні ми зробили перший крок, період призначення глави був дуже довгий, але дуже важливий... Це був безпрецедентний крок в історії української політики, коли керівника антикорупційного бюро вибирали за такими принципами: створювали номінаційну комісію, яку презентували три структури: президент, уряд і парламент представляли своїх кандидатів, які є моральними авторитетами для всього суспільства. Створили повноцінну конкурсну комісію, до якої, я вважаю, не повинно бути ніяких питань з приводу того, що обрали людину некомпетентну або таку, що не відповідає за своїми моральними якостями цій посаді. Процес тривав довго, але це природно, кандидатів було багато, і треба було прийняти компетентне і обдумане рішення. Далі має бути оцінка цієї кандидатури українським суспільством.

Реклама

Геннадій Кривошея, "Народний Фронт", група "Депконтроль":

krivosheya_depkontrol_m

По-перше, треба розібратися з антикорупційними законопроектами, які є зараз, по-друге, прийнято законопроект, і є у нас уже глава НАБ – глава, якого обирали не один місяць, я думаю, ініціатива повинна бути, в першу чергу, від нього. Він конкретно повинен вийти до нас із конкретними пропозиціями – як саме він бачить подолання корупції, і назвати основні корупційні проблеми, і представити план дій. Я думаю, у нього є місяць-два. Якщо прокуратура втратить свої повноваження антикорупційного нагляду і контролю, то антикорупційне бюро має вже, відповідно, запуститися з літа і почати працювати за реальними фактами зловживання.

Якщо говорити в цілому, то локально потрібно працювати не тільки в центрі, приймаючи закони. Потрібно проводити зміни в МВС, потрібно міняти керівників СБУ, прокуратури. Це три органи плюс НАБ, які повинні разом активно працювати.

В тренді
Київський Безпековий форум започатковує новий формат онлайн-дискусій

Що стосується пунктів коаліційної угоди, я не хотів би, щоб її пунктами зловживали... Якщо ми зараз зациклилися на темі – фінансувати партії і не фінансувати, то звичайні корупціонери, які більше року перебувають на волі, яких ніхто не притягає до відповідальності, і далі будуть перебувати на волі, і не буде результату. Тому є чітка вимога до правоохоронних органів. Потрібно змінювати саму систему – це, в першу чергу, кадри.

Денис Силантьєв, "Радикальна партія":

Реклама

silantyev_depkontrol_m

Перше: потрібно міняти главу НАБ. Ми проти того директора, якого призначили, до нього дуже багато питань. Наприклад, декларація. У нього в декларації написано: 23000 дохід за рік, при тому, що дружина їздить на досить престижному автомобілі, плюс він достатню кількість разів відвідував Росію в недалекому минулому, хоча це ніяк не було зафіксовано, коли йому ставили такі питання. Ми вважаємо, що потрібно призначити іншу людину, більш професійну.

Друге: ми наполягаємо на зміні складу КСУ. Ті люди, які були причетні в 2010 році до "згвалтування" Конституції, вони не повинні зараз приймати рішення про те, як далі Конституцію міняти. У нас достатньо здатних суддів, які можуть це робити.

Третє: це реформа прокуратури. Потрібно змінювати вертикаль, яка зараз існує. Від генеральної і до міської, від обласної і до районних. Потрібні комісії, які б призначали всіх цих прокурорів, щоб не залежали, наприклад, прокурори районів міста, від міського. Щоб не було такого, що я тобі поставив, і ти робиш, що я скажу. Комісія складатиметься з кількох людей – представників громадськості, фахівців, представників влади, і, якщо вона ставила прокурора, вона зможе його і знімати. І тоді більше буде самостійності прокурорам, тому що я знаю не з чуток, як страждають прокурори, приймаючи те чи інше рішення неправомірне, бо їм так сказали зверху. Але багато накладок буде з точки зору документообігу, тому що в Київській області зараз, приміром, 24 відділення прокуратури, потрібно з 24 зробити 6. Але знову таки – ми не можемо чекати. Треба робити сьогодні і зараз.

По судах: наша фракція виступила з різкою заявою з приводу суддів, які дуже сильно себе дискредитували за минулої влади, коли були протистояння на Майдані... Їх потрібно міняти, якщо вони дійсно приймали рішення, які порушували права людини. Потрібно підходити вибірково, збирати факти. Якщо є докази, якщо ти винен, ти не гідний далі продовжувати діяльність судді.

Олександра Кужель, "Батьківщина":

kujel_segodnya_m

Що нам може допомогти і в відсутність антикорупційних бюро: це щохвилинний контроль над бюджетними коштами – не в кінці року, коли відбулися продажі, коли людина вивела гроші, а от тільки він купує туалетний папір, ви бачите, що на одну копійку завищена середня ціна по Україні – і відразу йде розслідування. Це повинен при кожному міністерстві працювати незалежний від міністра відділ аудиту, який повинен підкорятися національному аудиторському комітету, або сьогодні в нашому виді Рахунковій палаті. Тільки міністр взяв десь бензин або полетів чартерним рейсом – відразу червоний прапорець. І ось тоді це фактичний контроль бюджетних коштів. А друге – це непрямі методи оподаткування – контроль за витратами держчиновників. Навіть журналісти можуть організувати непрямі методи контролю за витратами депутатів. Якщо ви показуєте, що у вас зарплата, умовно, 6000, а у вас заправка машини – 4 заправки коштує 6 тисяч, вже умовно на оплату дому та їжі грошей немає. Тоді виникає питання: звідки кошти. Ви повинні показати нульову декларацію: що от, я збирав усе життя, ось у мене така сума є. Її декларують, і далі тебе ведуть від нульової декларації.

 

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...