Олександр Кулініч

Формула-1: Гран Прі Росії – з чим його їдять

мнения

2 Мая 2017, 20:31

Перш за все, для тих, хто з тих чи інших причин не дивиться Формулу 1 останні декілька років або зовсім не слідкує за чемпіонатом, Гра Прі Росії проводиться уже втретє. Етап відбувається на треку в олімпійському парку міста Сочі.

Природно, напередодні вікенду в сусідній країні українські вболівальники постають перед питанням, чи варто взагалі дивитись цю гонку. Що ж, мені здається варто, і не тільки через те, що спорт – поза політикою. Найбільша в Україні спільнота фанатів Формули 1 F1UA збирається для перегляду кожного етапу чемпіонату в ресторані "Олімпійський" з коментарем Максима Подзігуна. Спеціально до Гран Прі північного сусіда вони організовували благодійний аукціон з товарами "формульної" тематики, гроші з якого будуть передані українським захисникам які знаходяться безпосередньо в зоні АТО. Тож, у нас усіх була можливість переглянути черговий етап чемпіонату та підтримати українську армію.

Взагалі, проведення гран прі Формули 1 далеко не прибуткова справа. Навіть такі популярні етапи, як гонки в Мексиці чи Італії, які відвідують сотні тисяч фанатів з усього світу, не приносять прибутків організаторам. Тому, не дивно що останнім часом ми чуємо багато розмов про те, що країни Європи не бажають продовжувати контракти щодо проведення гран прі. Натомість до Формули 1 долучають "далекосхідні тигри", як Сінгапур, та багаті на нафту й газ країни, як ОАЕ чи Азербайджан. Тож, етап Формули 1 (тим більше з нуля, як це було в Росії) – багатомільярдний проект, що є ознакою статусу. Звичайно, важко порівняти рівень життя населення нашого північного сусіда з іншими країнами, що приймають гран прі, але культура автоспорту там набагато вища ніж у решти країн СНД. Та й для влади така дорога подія – непоганий привід відмити мільйони доларів. Зрештою, нам з вами залишається тільки одне: насолоджуватись улюбленим видом спорту, відмежовуючись від політики, і підтримувати наших захисників.

Тепер, можна перейди безпосередньо до подій гран прі. Забігаючи на перед, скажу, що сама гонка в Сочі стала очікувано нудною, проте інтрига в чемпіонаті після неї лише загострилась. Досвідчені фанати Формули пригадують сезон 2008-го року, коли кожна наступна гонка дарувала фанатам незабутнє шоу, а ім’я чемпіона залишалось невідомим до останнього повороту останнього гран прі сезону. Схоже на те, що королева автоспорту повертається до свого істинного вигляду. Практично неможливо передбачити переможця наступної гонки, не кажучи вже про підсумки чемпіонату. Тож, якщо ви не слідкуєте за цим видом спорту, саме час долучитись! Сезон обіцяє бути захоплюючим.

Перед стартам вікенду всі авторитетні видання говорили про те, що нас чекає тотальна домінація команди Мерседес, але, схоже на те, що проблеми "срібних стріл" почались ще з незапланованої посадки літака в Мінеральних Водах. Потім, вже під час першої вільної практики, стало зрозуміло, що Тото Вольф і компанія розтратили свою швидкість десь по дорозі до Сочі. Тоді як темп Феррарі став приємною несподіванкою, напевно, і для самої команди. Ред Булл уже й не намагаються обкатати свого бичка, а випробовує новинки для Б-специфікації шасі, яка з’явиться уже в Іспанії. Четвертою силою (в особі Філіпе Масси) стала Вільямс, яка нічим не здивувала, не вразила і не розчарувала. Єдина різноманіття у виступ команди вкотре вніс Ленс Строл своїми вильотами та розворотами. Та варто додати, що канадець побачив-таки картатий прапор, хоча аж із четвертої спроби. До слова, цього досі не зміг зробити у цьому сезоні Фернандо Алонсо. І, якщо ми вже заговорили про іспанця, у нього все більше причин не брати участь вже в наступному гран прі, а залишитись за океаном і готуватись до Інді 500: там у нього справді є шанс поборотись за високий результат. Що ж до ситуації в Хонді, то ця тема заслуговує окремої статті. Скажу лише, що запит японських мотористів до ФІА про допомогу з доопрацюванням силової установки схожий на повну безнадію в стані Хонди, а контракт із командою Заубер на наступний сезон може означати ще й сумніви японців щодо того, що Макларен після такої ганьби не перейде на німецькі мотори. Такий сценарій маловірогідний, але можливий.

Кваліфікація видалась, безумовно, набагато напруженішою і цікавішої, ніж гонка. Одразу хочеться відзначити потугу Кімі Райконена, який до останньої миті третього сегменту залишався головним претиндентом на поул. Та він став не єдиним фіном, що добре провів кваліфікацію: Валтері Боттас замкнув трійку лідерів на старті, а пізніше Тото Вольф зазначив, що його пілот міг завоювати поул (та, вочевидь, не склалося). Що ж до самого поулсіттера, то Себастьян Феттель впевнено завоював 47-му перемогу в кваліфікації і не приховував своєї радості (на відміну від стриманих фінів). По інших коротко: Хемілтону підсунули машину Боттаса, рожеві Форс Індії незрозуміло як заїхали в десятку, Строл програв пенсіонеру-Массі 7 десятих, а Халк привіз Палмеру 1,2 секунди (це взагалі легально?); Алонсо трохи змінив хвилю і провів уже кращу кваліфікацію в своїй кар’єрі (самореклама в дії), а Хаас за два роки так і не змогли вирішити проблеми з гальмами; Квяту не вдалось потішити рідні трибуни, а Вандорну повторити успіх Бахрейну. Загалом склалась така картина: перший дубль Феррарі в кваліфікації з Гран Прі Франції 2008, другий ряд за неочікувано повільними Мерседесами, далі боліди Ред Бул і Філіпе Масса (при цьому Даніель Ріккардо, який кваліфікувався 5-м, програв Феттелю 1,7 секуди – гігантська прірва між лідерами та третьою силою чемпіонату), а після них – усі інші (в буквальному сенсі УСІ, адже боротьба в середній групі надзвичайно щільна і паритет сил змінюється від гран прі до гран прі).

Тож, гонка. Алонсо не зміг провести ще один кращий гран прі в кар’єрі, адже його Макларен не спромігся навіть закінчити прогрівочне коло (але все-таки краще, ніж болід Стофеля Вандорна в Бахрейні). Старт видався напруженим: Боттас вийшов у лідери (!) на вході в другий поворот, а Грожан із Палмером не поділили трасу (важко сказати, хто ж винен в цьому інциденті, але одне можна помітити напено: Джоліон просто притягує різні невдачі та аварії, як свого часу це робив Пастор Мальдонадо). На трасу виїхав автомобіль безпеки, а Строла розвернуло на поребрику. Рестарт не подарував ніякої боротьби, як і вся гонка. Підтвердженням цьому є те, що Ферстаппен разом із всіма глядачами слідкував за очною боротьбою німця із Феррарі та фіна із "срібних стріл" за перемогу в гонці (настальгічно, правда ж?). Наступною жертвою пані Фортуни став Ріккардо: гальма на його боліді перегрілись і втратили ефективність. На цьому усі події Гран Прі сусідньої країни закінчились. Доповнив їх хіба що повільний прокол на боліді Філіпе Масси, який вніс деяке пожвавлення у боротьбу в заліковій зоні. Решта пілотів проїхали свої гонки в гордій самотності. Розважав фанатів лише Льюїс Хемілтон, болід якого з незрозумілих причин перегрівався, і британець намагався з’ясувати, що за прикра проблема заважає йому швидко їхати. Оскільки гоночний інженер так і не дав вичерпної відповіді, схоже на те, що у Хема просто дещо підгорає у кокпіті. Проте, це лише жарт. Насправді ж, сумно було бачити такого Хемілтона. А от на рожеві боліди завжди дивитися весело. Знову Перес та Окон роблять неможливе, фінішуючи в очках, та ще й на яких позиціях: 6-й і 7-й відповідно. Як підсумок, Форс Індія – на третьому місці в кубку конструкторів, а Серхіо – сьомий в особистому заліку. Знову команда Віджея Мальї робить маленьке диво: черговий практично ідеальний вікенд, без помилок з боку пілотів чи команди – все так, як треба – рівень топ-команди, правда ж бюджет зовсім не чемпіонський. Тоді як все зовсім не так, як того хотілося б, у Торо Россо. На трасі в Сочі дуже важливим фактором є двигун, а силова установка Рено, за словами Карлоса Сайнса, програє Мерседес та Феррарі більше п’яти десятих секунди, і покращень до Канади чекати не варто. Трохи краще справи ідуть у Заубер, вірніше підуть… наступного року… можливо… Якщо серйозно, то контракт, який Моніша Кальтенборн підписала із Хондою на 2018-й передбачає ще й поставки коробок передач від Макларен, та й ціна на двигун, напевно, порівняно мізерна. Хочеться вірити в успіх Заубер, тому що зараз здається, що гірше й бути не може: фініш на двох останніх позиціях, тотальне нерозуміння гуми, розбалансованість боліду і т.д. Хоча ні, гірше бути може: Макларен… З Божою поміччю чи-то волею випадку Вандорну вдалось фінішувати в гонці (при тому, що він уже на четвертому гран прі сезону отримав штраф за заміну 5-го елементу силової установки). Будемо сподіватися, що це не разова акція, а Хонда все-таки внесла якісь зміни в конструкцію двигуна або хоча б знайшла причини постійних поломок, бо ж і фанатам набридло дивитись на Макларен, який більше стоїть, ніж їде, і в Алонсо терпець от-от урветься. Але, не будемо про погане.

Бо нас чекає неймовірний сезон! Феррарі очолює кубок конструкторів з перевагою в один бал над Мерседес, а Фебастьян Феттель лідирує в особистому заліку з незначною перевагою над Льюїсом Хемілтоном. Схоже на те, що Кімі нарешті розібрався із болідом і готовий прикривати тили напарнику (а може й змагатись із ним), а Валтері Боттас прикатався в новій команді і дав відповідь усім скептикам не словом, а ділом, вигравши гонку в Сочі в безпосередній боротьбі із суперниками. У стані Ред Бул планують наблизитись до лідерів вже через два тижні, готуючи великі оновлення шасі. Що ж до боротьби в середині пелетону, то там результати настільки щільні, що найменша помилка може коштувати цілого гран прі. А далі на нас чекає вікенд в Іспанії, де покриття дуже абразивне, та й сам трек дозволяє боротись та обганяти. Тож, тримаймо кулаки за наших фаворитів і залишаймось вірними королеві автоспорту!

Если вы нашли ошибку в тексте, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter

Комментарии

осталось символов: 1000 Правила комментирования