Блоги
Константин Бондарев

Как реформировать Укрзализныцю? (укр.)

Константин Бондарев

Политик, народный депутат Украины VI, VII и IX созывов, член ВО «Батькивщина», председатель Киевской областной организации

Більше ніж місяць тому було створено Тимчасову слідчу комісію у Верховній Раді з розслідування діяльності державної компанії "Укрзалізниця", членом якої я є. Там купа проблем: вона глибоко збиткова, постійно змінюється менеджмент (4 директори змінилося тільки за останній рік), наглядова рада працює 3 роки, але, як кажуть, віз і нині там.

Було чергове засідання ТСК, на якому ми розглядали всі ці проблеми. Хочу поділитися інформацією, яка у мене є на сьогодні й своїми враженнями від діяльності "Укрзалізниці". Уявіть собі: є Міністерство інфраструктури, яке повинно генерувати законодавчі зміни для того, щоб допомагати працювати цій компанії, є наглядова рада, яка повинна аналізувати всі проблеми, і є правління – тобто це досить високооплачувані директори. Так-от, нічого не виходить. Що ж в такому разі відбувається в "Укрзалізниці"? Наприклад, минулого року в листопаді Антимонопольний комітет провів своє розслідування і виявив, що компанія "Інтерпайп" вступила у змову з іншими учасниками ринку у тендерних процедурах і продає втридорога "Укрзалізниці" колісні пари. Антимонопольний комітет штрафує "Інтерпайп", яка, до речі, належить Пінчуку, і забороняє участь в тендерах на 3 роки. Компанія йде в суд (ви ж розумієте в нашій країні найсправедливіший суд у світі), який проводить засідання в закритому режимі, не пускають навіть журналістів. На наступне засідання я точно піду − хочу подивитися на це на власні. Ні з боку "Укрзалізниці", ні з боку правління, ні з боку міністерства немає взагалі ніяких рухів з цього приводу − мовчать. Ми також з'ясували, що є ще дуже багато нюансів, наприклад, кредит "Ощадбанку", який обслуговується і сплачується за нього 12% річних в доларах США. Нацбанк говорить про те, що ставка була тільки 7%, а де тоді решта 5%?

Реклама

Знаєте, в наглядовій раді працює персонаж − такий собі борець з корупцією Сергій Лещенко. Він отримує заробітну плату понад 300 тисяч гривень на місяць. Але крім зарплати є ще витрати на обслуговування: службовий автомобіль, утримання кабінету й інші витрати. Тобто цей персонаж обходиться нам з вами десь близько у півмільйона гривень на місяць. А інший персонаж − це глава наглядової ради, який вже не був близько 3-х років в Україні, він нам обійшовся за минулий рік в 3 мільйони 500 тисяч гривень. Цей товариш ще подавав свої документи до наглядової ради "Ощадбанку", але туди його не взяли.

Увесь цей час я намагався дізнатися, а чи є у нас програма реформ, якийсь документ, який затвердили й за яким працює правління і реформує компанію. На жаль, немає. Є у нас 2 законопроєкти ще з 2019 року: один в кінці серпня був зареєстрований, другий − на початку вересня. У цих документах передбачено поділ "Укрзалізниці" на окремі компанії. Ці законопроєкти не досконалі, вони навіть ще не були на розгляді в профільному комітеті. Я запропонував на останньому засіданні нашого комітету (Комітет Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури), щоб ми все-таки прийшли до цієї проблеми й взялися за розробку нового документа, нового законопроєкту про "Укрзалізницю".

Як реформувати "Укрзалізницю"?

Реклама

Передусім цю компанію потрібно розділити на 3 частини. Одна частина повинна займатися вантажними перевезеннями, які насправді дуже вигідні − за минулий рік принесли близько 20 мільярдів прибутку. Інша частина цієї компанії повинна займатися пасажирськими перевезеннями, на жаль, цей напрямок її діяльності приніс близько 13 мільярдів збитків за минулий рік і цю проблему треба вирішувати. "Як?" – запитаєте ви. Дуже просто, як ви вважаєте, якщо людина живе в Білій Церкві, а працює в Києві, де вона платить податки? Ну, звичайно за місцем реєстрації підприємства, в якому вона працює, тобто в Києві. А де вона отримує послугу? Вона отримує послугу в Білій Церкві. Але крім того, що за цю послугу платить міський бюджет Білій Церкві, ця людина ще й їздить в місто Київ на роботу і їздить вона або безкоштовно, або за копійки. А компенсувати це перевезення має міський бюджет Києва. Така ж ситуація з муніципалітетами багатьох великих міст.

Я не кажу про неплатоспроможні бюджети маленьких міст, але все-таки, я думаю, свою участь в цих збитках повинні пропорційно брати місцеві бюджети і державний бюджет, якщо ми надаємо таку пільгу на проїзд для громадян. Є третій напрямок діяльності "УЗ" − це інфраструктура, це вокзали, рейки, склади й все інше. До речі, там дуже багато непрофільних активів лікарні, будинки відпочинку, є якісь кар'єри − з усім цим необхідно розібратися, подивитися, що необхідно, а що ні. Цим кроком можна зробити роботу всієї цієї великої компанії ефективною. Тому цим законопроєктом ми займемося з наступного пленарного тижня. Сьогодні, на жаль, локдаун і скільки він триватиме, ніхто не знає, але я все ж таки сподіваюся, що Верховна Рада знайде спосіб, яким чином працювати й займатися законотворчою діяльністю.

Реклама
Самые важные и интересные новости всегда под рукой
“Сегодня” в Telegram

Далее по теме

Все новости
Последние новости
Показать еще
Реклама
Популярное за сутки
Спортивный таблоид
Больше историй
История одной фотографии
Больше знаковых фотографий
Прямая трансляция ukraine24
Дневник независимости 🇺🇦

27 ноября 1991. Известную во всем мире Вангу впервые посетил украинский журналист – Дмитрий Гордон, специальный корреспондент газеты «Вечерний Киев»…

Погрузиться в тот день
Опрос Центра Разумкова, 24 ноября 2021
Президентские рейтинги
1
Зеленский Зеленский
25,2%
2
Порошенко Порошенко
17,5%
3
Бойко Бойко
10,9%
4
Тимошенко Тимошенко
9,4%
5
Разумков Разумков
7,5%
6
Смешко Смешко
5,2%
7
Гройсман Гройсман
4,9%
8
Мураев Мураев
4,8%
9
Ляшко Ляшко
3,1%
10
Гриценко Гриценко
2,6%
Что изменилось?
Короновирус за неделю

92 232

заболело за неделю в Украине

-23%

Вакцинация
По состоянию на 27 ноября 2021 г.
Люди, которые прошли полную вакцинацию
10 904 799
Люди, которые получили минимум одну дозу
13 289 461
Детальнее
ЗАПРАВКИ
Топливо сегодня
95+
95
ДТ
ГАЗ
31,45
30,95
30,00
18,32
31,50
31,00
30,00
18,33
31,98
30,85
29,39
19,31
31,98
31,79
30,64
19,59
34,99
32,15
30,82
18,97
35,49
31,67
30,64
18,97
35,99
32,15
30,82
19,68
35,99
32,15
30,82
19,64
36,09
31,29
28,89
18,98
36,97
32,15
34,97
19,97
Валюта
Курс гривни сегодня

Валюта

Цена (грн)

Доллар США ($)

27.03

Российский рубль (₽)

0.3616

Евро (€)

30.34

Наибольшие состояния в долларах
10 самых богатых людей мира
1
Илон Маск, SpaceX Илон Маск, SpaceX
203 млрд
2
Джефф Безос, Amazon Джефф Безос, Amazon
187 млрд
3
Бернар Арно, Louis Vuitton Moet Hennessy Бернар Арно, Louis Vuitton Moet Hennessy
175 млрд
4
Билл Гейтс, Microsoft Билл Гейтс, Microsoft
131 млрд
5
Марк Цукерберг, Facebook Марк Цукерберг, Facebook
126 млрд
6
Ларри Пейдж, Google Ларри Пейдж, Google
121 млрд
7
Ларри Эллисон, Oracle Ларри Эллисон, Oracle
120 млрд
8
Сергей Брин, Google Сергей Брин, Google
116 млрд
9
Уоррен Баффет, Berkshire Hathaway Уоррен Баффет, Berkshire Hathaway
102 млрд
10
Мукеш Амбани, Reliance Industries Мукеш Амбани, Reliance Industries
99 млрд
Стать ближе к Илону Маску
Миллиарды
Самый дорогой бизнес в мире
$683,85 млрд
$612,00 млрд
$458 млрд
$410,27 млрд
$240,93 млрд
Смотри карту супер-компаний

Калькулятор зарплаты

Калькулятор зарплаты
Follow the ЗВЕЗДЫ
На кого подписаться
Лобода
@lobodaofficial | 11.5 млн
Лобода @lobodaofficial | 11.5 млн
DOROFEEVA
@nadyadorofeeva |  5 млн
DOROFEEVA @nadyadorofeeva | 5 млн
Barskih
@max_barskih | 1.2 млн
Barskih @max_barskih | 1.2 млн
Потап
@realpotap | 1.9 млн
Потап @realpotap | 1.9 млн
Злата
@zlata.ognevich |  388K
Злата @zlata.ognevich | 388K
1/2
Weeknd для Billboard
"Blinding Lights" — самый популярный хит в истории чарта
Be Healthy
Сколько нужно выпить воды за сутки?
Рассчитать
Количество жидкости:

Нажимая на кнопку «Принять» или продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с правилами использования файлов cookie.

Принять