Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Вся країна – в одному планшеті: як екстрені служби Естонії працюють в режимі онлайн

30 квітня 2019, 04:47

Щоб повідомити про небезпеку, естонці не телефонують окремо в швидку, поліцію або пожежну службу

Естонія, яку неофіційно називають силіконовою долиною Європи, знову дивує. Відтепер місцеві екстрені служби працюють і в режимі онлайн. Наприклад, перевірити авто – інспектор поліції може, не зупиняючи машини.

А "розумне" обладнання в каретах швидкої допомоги інформує про стан пацієнта на відстані. Так, наприклад, дефібрилятор, який складається з трьох корпусів, зібраних разом, дозволяє контролювати стан пацієнта на відстані і навіть зчитує інформацію з його ID-карти – це внутрішній документ громадянина Естонії. Це необхідно, коли потерпілий, скажімо, без свідомості.

"Гаманець відкрили, взяли картку – я цю картку вставляю всередину і вся інформація, ім'я, прізвище, особистий код, дата народження цього пацієнта, вона знову ж сюди виходить на екран. Ми зняли кардіограму, а лікар в лікарні бачить кардіограму цього пацієнта у себе там в кабінеті. І він може зі мною зв'язатися і сказати: так, слухай, у тебе там пацієнт тяжкий – давай зроби ось ці ліки і ці ліки", – розповідає Олексій Щеголихін, медичний фельдшер.

Олексій працює медичним фельдшером 16 років. І "розумний" дефібрилятор – не єдина річ, яка з'явилася в кареті швидкої допомоги за цей час. Нові технології повністю змінили систему реагування на надзвичайні ситуації.

Пожежа, дорожня подія, пограбування, біль у серці. Щоб повідомити про небезпеку, естонці не дзвонять окремо на швидку, в поліцію або пожежну службу. Вони набирають "один один два". Всі дзвінки потрапляють в єдиний Центр надзвичайних ситуацій.

Чотири роки тому Естонія об'єднала всі служби невідкладної допомоги в одну. Сюди і потрапляє все. Наприклад, якщо потрібен лікар, виклик надходить до фахівця, який в ту хвилину – найближче. Через оповіщення на планшеті. Якщо пацієнт дзвонить не в перший раз, медики бачать всю історію його звернень.

"Це звичайно економить наш час роботи та інформації нам дає більше. Ми приходимо, відкриваємо карту і про пацієнта бачу, коли їздила швидка допомога, з якої проблеми. Ця ж система з'єднана з лікарнею, коли я їду, заповнюю карту", – говорить фельдшер.

В тренді
Світ протистоїть коронавірусу: онлайн-карта 29 березня і всі подробиці

Аналогічно працюють і поліцейські патрулі. Рагнар Янес у поліції – 18 років. Коли прийшов, в машинах були тільки паперові карти і рації. Сьогодні – службове авто оснащене за останнім словом техніки. Тепер, щоб перевірити підозрілу машину, досить подивитися її номер.

Створити цифрову програму – недостатньо. Треба ще й навчити фахівців – працювати по-новому.

Зараз цифрова система швидкого реагування почала поширюватися і на інші служби – аварійну, дорожню та екологічну.

Раніше ми писали про секрети естонської електронної школи.

А також розповідали про те, як в Естонії борються за рідну мову.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...