Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Без дефіциту: які ціни на дизель чекають українців після Великодня

25 квітня 2019, 14:04

Євгенія Давиденко

У разі деактивації фактора Білорусі ціни в роздробі можуть залишатися високими, прогнозують експерти

/ Фото: Олександр Яремчук, Сьогодні

Після зупинки поставок бензину і дизеля (ДТ) з Білорусі в Україну оптові ціни на дизпаливо зросли в середньому на 10%, або на дві гривні за літр. Сайт "Сьогодні" розпитав експертів, чого очікувати після Великодніх свят.

"З того моменту, коли в нафту, яка йде на переробку на Мозир і на Новополоцький НПЗ Білорусі, зайшла нафта з підвищеним складом хлоридів, і після отримання контрагентами повідомлення про настання форс-мажорної ситуації, на жаль, на ринку України з'явилася паніка", – констатував екс-президент "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" Леонід Косянчук.

При цьому, за його словами, паніка – безпідставна, оскільки дефіциту на ДТ насправді немає.

"Дуже багато операторів знайшли легке життя – мали довгострокові контракти і орієнтувалися тільки на ресурс Мозирського НПЗ. Вони і запанікували. На жаль, цим скористалася компанія, яка дає російський дизель по трубі. Вони просто без підстав підвищили ціну майже на 2 грн за літр в дрібному опті. Я це сприймаю як недружній акт по відношенню до українського споживача. Ніякого зниження поставок по трубі немає, але вони відразу підняли ціни", – сказав Косянчук.

Надалі, за прогнозом Косянчука, цінова динаміка на паливо буде залежати від ступеня пошкоджень технологічного обладнання Мозирського НПЗ і, відповідно, від того, як швидко Білорусь відновить експорт бензину і дизеля в Україну, який зараз зупинений.

"Якщо ремонт обладнання і візит нормальної сертифікованої нафти на Мозирський НПЗ буде відкладено на місяць, тоді український ринок відчуватиме дефіцит 120 – 160 тис. тонн дизельного палива", – резюмував експерт.

Реклама

Однак заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев підкреслює: вже є причини для оптимізму.

"Білоруські колеги кажуть, що проблеми потроху зникають. Вони оперативно вирішують проблему з доочищенням російської нафти, яка надійшла на заводи. Обіцяли, що після свят поставки відновляться в повному обсязі. І російська сторона запевняє, що це були форс-мажорні обставини", – сказав Рябцев.  

Швидше за все, продовжує експерт, ціна з боку білоруських експортерів буде докризовою. Однак очікувати зниження цін в роздрібі не варто.

"Після свят трейдери збільшать знижки, які надають лояльним клієнтам, і цим обмежаться. У нас, як і в будь-якій країні, на роздрібному ринку ціни ростуть швидко – знижуються повільно. Ризики ніхто не страхує, трейдери просто їх перекладають на споживачів ... Всі чекатимуть рішення ситуації з російськими поставками, там же теж зберігається ризик", – прогнозує Рябцев.

З такими ціновими очікуваннями погоджується і експерт консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко.

"Буде ще подорожчання до 2 грн. Вже завтра буде подорожчання, пауза на вихідних, після – все залежить від ситуації ... Не забуваємо, що ми залежимо від світового ринку. Тобто, як в Європі ціни складуться, а там тренди малюються – нафта дорожчає. Якщо ажіотаж спаде, оптові ціни підуть вниз, роздрібні протримаються на якийсь проміжок часу. Потім все стабілізується. Далі – спостерігаємо, як будуть вести себе росіяни", – резюмує експерт.

Як повідомлялося, білоруський концерн "Белнафтохім" 19 квітня заявив про різке погіршення якості нафти, що надходить по нафтопроводу з Росії. У зв'язку з цим обидва білоруських НПЗ – ВАТ "Мозирський НПЗ" (Гомельська обл.) і ВАТ "Нафтан" (Вітебська обл.) повідомили про загрозу пошкодження обладнання та майже на 50% скоротили обсяг нафтопереробки. При цьому "Укртранснафта" посилила контроль за якістю російської нафти. Пізніше Білорусь зупинила експорт бензину в Україну, аргументуючи такий крок необхідністю забезпечити паливом внутрішній ринок.

Реклама

Як пояснювали в Нафтогазовій асоціації, пальне ввозиться в Україну більш ніж з 10 країн, тому особливих проблем з паливом не виникне. Втім, ціни на бензин на українських АЗС вже ростуть. На це впливає не тільки проблема з білоруським паливом, але і введені Росією санкції, а також зростання світових цін на нафту.

Глава уряду Володимир Гройсман вже заявив, що Україна повинна знайти нових партнерів по поставці нафтопродуктів.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...