Ми оновили правила збору та зберігання персональних даних

Ви можете ознайомитисЬ зі змінами в політиці конфіденційності. Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з оновленими правилами і даєте дозвіл на використання файлів cookie.

Прийняти

Адміністративні та банківські послуги без паперів і черг: як працюватиме BankID

6 листопада 2018, 07:32

Анастасія Іщенко

З BankID українці зможуть отримати понад 70 адміністративних послуг

Фото: Pixabay

Фото: Pixabay

В Україні вже можна отримувати довідки від держорганів, відкривати рахунки в банках і займатися іншими бюрократичними справами без довгих черг і витрати часу. З 5 листопада в країні почав функціонувати механізм BankID, який дозволяє отримувати доступ до адміністративних і банківських послуг, не виходячи з дому. Сайт "Сегодня" розповідає, що це таке, як працюватиме новий механізм і наскільки це безпечно..

Що це і як працює

BankID – це єдина електронна система верифікації людини, яка дозволяє підтвердити особу дистанційно і отримати доступ до адміністративних і банківських послуг.

Механізм почав працювати в Україні 5 листопада 2018 року, коли набула чинності постанова Національного банку України "Про систему BankID Національного банку". У прес-службі установи заявляють, що тепер, завдяки впровадженню BankID, НБУ надав фізособам можливість отримувати дистанційно не тільки адміністративні, а й банківські послуги – наприклад такі, як відкриття рахунку.

Реклама

З BankID українці зможуть отримати понад 70 адміністративних послуг (довідки, виписки, документи), і навіть відкривати рахунки в банках, не відвідуючи відділень.

"Громадяни вже найближчим часом, крім адміністративних, зможуть отримувати дистанційно банківські та інші послуги. Для цього потрібно лише, щоб банк користувача підключився до Системи BankID НБУ. Банки ж зможуть відкривати рахунки фізичним особам дистанційно. Інші учасники системи – юридичні особи та небанківські установи – зможуть почати надання своїх послуг дистанційно за допомогою ідентифікації через Систему BankID НБУ, що значно спростить процедуру отримання таких послуг і оптимізує витрати компаній за рахунок автоматизації процесу, а також заощадить час потенційних покупців", – пояснив директор Департаменту інформатизації Національного банку України Володимир Нагорнюк.

Зараз на порталі державних послуг, які українці можуть отримати дистанційно, доступні понад 70 різних сервісів. Незабаром їх кількість планують збільшити до 100.

Система BankID виконує роль своєрідного електронного посередника. Тобто людина в режимі онлайн проходить ідентифікацію, а потім користується тими послугами, які її цікавлять. Всі документи вже внесені до бази через те, що система інтегрується до банківських баз даних.

Як скористатися BankID

Реклама

Підключення до системи BankID НБУ зараз абсолютно безкоштовне. Пройти ідентифікацію в системі нескладно, але є низка умов. Так, користувач повинен бути клієнтом банку, який вже підключився до системи BankID. Зараз в Україні таких банків всього 5, серед яких і державні ПриватБанк і Ощадбанк.

До того ж, нововведення зараз підтримує не так багато установ: це, наприклад, Міністерство юстиції України, Портал державних послуг, Держгеокадастр, Львівська міська рада, Електронна система місцевих петицій та інші.

1_06

Щоб скористатися ідентифікацією через BankID, потрібно на одному з сайтів цих установ вибрати пункт входу до системи через BankID. Щоправда, працює послуга не на всіх вище перелічених сайтах (станом на вечір 5 листопада). Так, наприклад, на сайті Львівської міськради, Порталі електронних сервісів Харкова, Державному агентстві з питань електронного урядування України цей сервіс все ще недоступний і видає помилку при спробі увійти.

Реклама

Далі, коли ви натиснете "увійти через BankID", потрібно буде вибрати безпосередньо сам банк, в якому ви обслуговуєтеся, наприклад, ПриватБанк, Ощадбанк або інші. Після цього з'явиться вікно з трьома способами ідентифікації – через банк, за допомогою мобільної аутентифікації і електронно-цифрового підпису (ЕЦП).

Власне, при ідентифікації через банк немає жодних складнощів, у випадку з ПриватБанком потрібно просто відсканувати QR-код або ж ввести номер телефону і пароль, за допомогою якого ви підключаєтеся до Приват24.

В тренді
Масове вбивство в Житомирській області: що відомо про бійню в Новоселиці (фото і відео)

Щоб пройти ідентифікацію за допомогою мобільного телефону, є два варіанти – ідентифікація за допомогою IDcard і ЕЦП. Так, спочатку потрібно завантажити додаток (до слова, працює ця послуга тільки на системі Android). Зробити це можна за посиланням, яке знаходиться під QR-кодом.

21__

Далі можна вибрати – пройти ідентифікацію за паспортом або електронно-цифровим підписом. Якщо ви вибираєте другий варіант, то попередньо необхідно буде закинути ЕЦП до мобільного, за допомогою шнура живлення до будь-якого доступного вам місця пам'яті sd-карти смартфона (це необхідно зробити всього один раз). Надалі потрібно буде вказати шлях в додатку, де і перебуватиме ваш файл-ключ (ЕЦП). Після цього просто запускайте додаток і відскануйте QR-код, або ж введіть цифровий код вручну.

Щоб пройти ідентифікацію за допомогою IDcard, в додатку потрібно буде вибрати зображення пластикового паспорта, далі потрібно ввести реквізити безпеки доступу до персональних даних чипа, PIN2.

"Піднести паспорт до телефону, пристрій зчитає персональні дані (займає 5-7 сек., при цьому утримуйте паспорт поруч з апаратом)", – сказано в інструкції до BankID.

Після цього процедура та ж – скануєте QR-код додатком або вводите вручну цифровий код. Варто зазначити, що ідентифікація через IDcard можлива тільки для власників нового, пластикового паспорта; якщо у вас паспорт в форматі книжечки, пройти ідентифікацію з його допомогою не вийде.

Тобто для того, щоб скористатися BankID, не потрібно вводити жодні свої дані, сканувати документи або передавати особисту інформацію. Досить просто пройти процес ідентифікації за допомогою доступних інструментів.

Банки через сервіс BankID зможуть передати наступні дані:

  • прізвище ім'я по батькові;
  • дата народження;
  • ідентифікаційний номер (ІПН);
  • адреса реєстрації;
  • номер телефону;
  • e-mail адресу;
  • скан-копії паспорта та ІПН.

Наскільки це безпечно

Завдяки системі BankID Національного банку українці зможуть, не виходячи з дому, тільки за допомогою мобільного телефону і електронного підпису підтвердити свою особу і, наприклад, дистанційно відкрити рахунок в банку, взяти потрібну довідку або виписку, за якої до цього доводилося не одну годину стояти в чергах.

BankID передає достовірну інформацію, до того ж, доступ до клієнтських баз надійно захищений. На сайті сервісу сказано, що він вирішує проблему верифікації користувача через інтернет.

"Щоб надати громадянину, скажімо, довідку, потрібно переконатися в тому, що це дійсно він. Якщо громадянин вибере верифікацію через BankID, він вводить логін/пароль свого інтернет-банку, проходить другий етап авторизації (наприклад, введення SMS-пароля) та таким чином підтверджує свою особу", – йдеться на сайті BankID.

Також відомо, що відповідальність за належне здійснення ідентифікації та вивчення клієнта у відповідності з міжнародними стандартами та законодавством України покладається як на банк, який здійснив ідентифікацію, так і на банк, який використовує інформацію, отриману за допомогою BankID.

Відомо, що станом на 1 січня 2018 року понад 13 млн фізичних осіб-клієнтів банків використовували дистанційне обслуговування своїх рахунків, цей показник більш ніж втричі більше за відповідний показник на кінець 2016 року.

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" розповідав, що таке електронний цифровий підпис, як його отримати і для чого він потрібен.

Також ми писали про те, що Україна – в числі 14 світових лідерів з впровадження технології блокчейн, результатом розвитку якої стали криптовалюти.

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...