Рішення про евакуацію українців з Непалу українським літаком прийняв президент Петро Порошенко, а конкретний літак для виконання завдання був визначений на міжвідомчій нараді. Про це на брифінгу повідомив в.о. командувача Повітряних сил Збройних сил України Сергій Дроздов.
За його словами, було вирішено відправляти літак саме Збройних сил, а не Державної служби з надзвичайних ситуацій, так як літаки ДСНС – Ан-32 і Ан-26 – у разі їх використання летіли б у Непал три доби через значно меншу крейсерську швидкість, ніж у військово-транспортного літака Іл-76.
Також Дроздов пояснив, чому рятувальна операція зайняла так багато часу. За його словами, в основному час було витрачено на бюрократичні процедури з розмитнення запчастини для літака. Крім того, сказав Дроздов, український літак був 200-им в черзі на посадку в Катманду через велику завантаженість аеропорту.
За словами Дроздова, 4 травня літак був готовий до вильоту з Делі, але стало відомо, що в Катманду ввели обмеження на посадку літаків масою понад 100 тонн. Тому екіпаж Іл-76 вирішив зменшити кількість палива в баках, щоб укластися в обмеження по масі. Однак затримка з посадкою в Катманду продовжилася і в повітрі, оскільки в аеропорту столиці Непалу працювали тільки одна злітно-посадкова смуга і тільки два термінали. Тому літак ще годину кружляв над аеропортом в очікуванні дозволу на посадку, а потім ще 3 години чекав на землі для того, щоб підійти до терміналу. В цілому в Катманду було витрачено 8 годин від приземлення до відльоту в Делі.
У Делі, на шляху в Україну, екіпаж також власноруч замінив шину одного з шасі літака, пошкоджену на злітно-посадковій смузі аеропорту Катманду після землетрусу, розповів Дроздов.
Нагадаємо, літак міністерства оборони України "Іл-76", який евакуював українців з Непалу, 7 травня о 03.53 здійснив посадку в міжнародному аеропорту "Бориспіль".
Як повідомлялося раніше, операція "евакуація" затягнулася на цілий тиждень. У ніч на середу літак "Іл-76", нарешті, приземлився в Делі. Однак під час посадки у нього пробило колесо, яке ремонтували вночі. Пізніше літак вилетів в Баку, а через кілька годин очікування пасажири "Іл-76" вирушили до Києва.
Також стало відомо, що Кабмін виділив на цю рятувальну операцію 7,3 млн грн. Верховна Рада ініціює розслідування "польоту Шкіряка".
Відзначимо, в. о. голови Держслужби з надзвичайних ситуацій Зорян Шкіряк не збирається йти у відставку через скандал навколо "евакуації" з Непалу. Про це Шкіряк написав на своїй сторінці в Facebook.
"Козла відпущення" з мене ніхто не зробить, не дочекаються! ... Ми відпрацювали на межі можливого. З боку ДСНС – без проколів", – зазначив Шкіряк.
Відзначимо, приводом для скандалу крім тривалої операції по "евакуації" став той факт, що в Непал Шкіряк взяв свою подругу Катерину Храмову.
Читайте також:
- У Міноборони хочуть притягнути до відповідальності авіазавод за поломку Іл-76
- У Міноборони заявляють, що заощадили 25% від суми, виділеної на політ в Непал
- Командир рятувального екіпажу Іл-76 розповів подробиці польоту в Непал
- У Непалі на зв'язок досі не вийшли 46 громадян України – Перебийніс
- Шкіряк після Непалу: "Козла відпущення з мене ніхто не зробить!"
- Шкіряк та українці з Непалу долетіли до Києва
- У Непалі 17 українців не виходять на зв'язок
- Евакуація українців з Непалу: у пасажирів здають нерви
- У МВС пояснили, чому Шкіряк полетів в Непал на військовому літаку
- Аваков: Шкіряк відповість за помилки, Міноборони – за літак