З сьогоднішнього дня , 25 листопада , вступають в силу закони про розмитнення автомобілів на єврономерах . Тепер українці при їх ввезенні повинні сплатити митні платежі або внести заставу .
Засилля машин з іноземною реєстрацією на українських дорогах може зникнути вже до літа . Не допомогли ні масові протести в урядовому кварталі , ні показове спалення престижного позашляховика " на бляхах " біля стін парламенту . Витримавши паузу , поки " бляхери " перекривали автодороги по всій Україні , першим про покарання заговорив міністр внутрішніх справ.
"Лояльність до " євробляхерів " закінчилася там , де вони перетворили своє право на протест в утиск прав інших людей . Поліція буде працювати в рамках закону , але в разі порушень законодавства буде змушена вжити заходів поліцейського примусу " , – стверджує міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.
Власники автомобілів на іноземних номерах обурилися прийнятими законами , тому що вони роблять невигідним розмитнення старих іномарок , які відносно дешево збувають в Європі . Вони зажадали , щоб президент не підписував їх , але він підписав . І підкреслив : ті , хто візьметься за розмитнення оперативно , зможуть оплатити півціни .
"Далі 50 % знижки , якщо ти ви це швидко зробите . Не платіть контабандистам по 500 євро для того , щоб вони прикривали вас , а заплатіть в бюджет . Кожна копійка , яка буде заплачена так званими євробляхерами буде направлена українському пенсіонеру . Безпосередньо – в Пенсійний фонд " , – заявив президент України Петро Порошенко.
Власникам автомобілів на іноземній реєстрації обіцяють ще півроку лояльності . За цей час вони повинні виїхати за кордон , знайти власника або фірму , де придбана машина , і отримати необхідні документи про покупку . Знижка на розмитнення від уряду буде діяти три місяці .
Формула розмитнення прописана таким чином, що акциз на машину зростає з роком її випуску. Щоб отримати українські номери, крім акцизу, навіть акційного, до вартості "бляхи" слід додати ще третину її ціни – обов'язкове для всіх мито, ПДВ та відрахування до Пенсійного фонду.
Доля півмільйона "блях" в Україні може скластися за трьома сценаріями. Перший – розмитнення по прийнятим законам. Другий – розбирання і продаж на запчастини. Третій – так зване донорство запчастин для такої ж моделі з українськими номерами.
Експерти вважають, що масового розмитнення не буде .
"Левовою часткою цих автомобілів володіють литовські юридичні особи , литовські фірми " , – розповів адвокат Юрій Мартиненко
" Бляхи " залишатимуться в Україні , поки Кабмін не пропише механізму їх легалізації . Будь-яка постанову Кабміну , яка б регламентувала чітко , як розмитнювати , куди звертатися – не приймалася . Чим швидше вона буде , тим менше шансів буде для фірм – одноденок .
Парламентське видання "Голос України" опублікувало закони №8487 і №8488, що стосуються правил розмитнення автомобілів на єврономерах .
А раніше на цьому тижні, 21 листопада, народні депутати разблокували процес підписання законів про "євробляхи". Так , парламентарії не підтримали два проекти постанови , якими пропонувалося скасувати результати голосування за закон . На наступний день документи підписав спікер Верховної Ради Андрій Парубій , а 23 листопада їх підписав президент Петро Порошенко .